جزئیات بازشماری دستی آرای انتخابات عراق

جزئیات بازشماری دستی آرای انتخابات عراق
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 13:51

رئیس اداره انتخابات کمیسریای عالی مستقل انتخابات گفت: افرادی که به شمارش دستی آراء اقدام کرده اند باید به 300 برگه اضافی و حدود 500 هزار برگه باطله دقت کنند.

العالم _ عراق

رئیس اداره انتخابات کمیسریای عالی مستقل انتخابات، به افرادی که به شمارش دستی آرا اقدام کردند هشدار داد 300 هزار برگه اضافی و حدود 500 هزار برگه باطله در صندوق های رای گیری انداخته شده است.

"ریاض البدران" در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت: افرادی که به شمارش دستی آراء اقدام کرده اند باید به 300 برگه اضافی و حدود 500 هزار برگه باطله دقت کنند.

وی افزود: حدود 170 هزار برگه اضافی فقط در بغداد انداخته شده است و شمارش دستی آرا حساس و خطرناک است.

"حنان الفتلاوی "، رئیس فراکسیون جنبش اراده" مجلس نمایندگان نیز در توضیح سخنان البدران گفت: این اظهارات به تنهایی برای محاکمه اعضای شورای کمیساریا کافی است .

وی در صفحه خود در فیس بوک نوشت :چرا این موضوع را از پیش اعلام نکردید و الان پس از تصمیم شمارش دستی آرا اعلام می کنید آیا از افشا شدن موارد پنهان بیم دارید؟

وی افزود: اگر می دانستید برخی از کارمندان شما 300 هزار برگه رای گیری تقلبی افزوده اند چرا آنان را به اتهام تقلب و این خیانت بزرگ برای محاکمه به مقامات قضائی معرفی نکردید؟

مجلس عراق روز چهارشنبه ششم ژوئن 2018 به کلیه بندهای اصلاحیه سوم قانون انتخابات مجلس رای داد.

بندهای اصلاحیه سوم قانون مبتنی بر بازشماری دستی آرا برای کل نتایج انتخابات و تعلیق کار اعضای کمیسیون عالی انتخابات و دفاتر مدیران کمیسیون در استان‌ها و  جایگزین کردن 9 قاضی به جای آنان است .

مجلس هم چنین به تشکیل کمیته حقیقت یاب برای انتخابات و قانون شکنی هایی آن رای داد.

صبح پنج شنبه نیز شورای عالی قضا موافقت خود را با اجرای اصلاحیه سوم قانون انتخابات اعلام کرد.

"عبدالستار بیرقدار" سخنگوی شورای عالی قضایی در بیانیه ای گفت: در راستای اجرای اصلاحیه سوم قانون  انتخابات سال 2018 به تاریخ 06/06/2018 رئیس شورای عالی قضا تصمیم گرفت از همه اعضای شورای عالی قضا  دعوت کند بامداد روز یکشنبه 10/6/  2018 نشستی تشکیل داده و نام قاضیان جایگزین اعضای  کمیسریای و نظارت بر فرایند بازشماری دستی نتایج آرا انتخابات را تعیین کنند و نام قاضیانی که ماموریت مدیریت بر دفاتر کمیسریا انتخابات در استانها را دارند را نیز مشخص کنند.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها