رستمِ تروریست های سوریه کشته شد

رستمِ تروریست های سوریه کشته شد
چهارشنبه 1 شهريور 1391 - 13:49

به گفت? منابع خبري، فرزند يکي از رهبران شورشيان چچن در سوريه کشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربی پرس به نقل از سایت‌های خبری شورشیان قفقازی نوشت: فرزند رسلان گلایف، رهبر یکی از گروه‌های شورشی چچن که رستم نام داشت، در درگیری‌های اخیر سوریه به دست ارتش این کشور کشته شده است.

بر اساس این گزارش، رستم، متولد 1988 که در خاورمیانه تحصیل کرده بود، تابستان امسال در قالب یکی از گروه‌های القاعده برای جنگ علیه دولت سوریه وارد این کشور شد.

سایت‌های خبری قفقازی تاریخ کشته شدن رستم را بین 11 تا 13 ماه اوت جاری اعلام کردند و نوشتند: جنازه وی به جمهوری چچن منتقل و در 17 اوت به خاک سپرده شده است.

مقامات سوری بارها اعلام کرده‌اند که در حال نبرد با گروه‌های تروریستی بین المللی هستند که زیر پرچم القاعده می‌جنگند. ارتش سوریه از کشته شدن شمار زیادی شهروندان خارجی، به خصوص قفقازی و ازبک، در نبردهای اخیر در دمشق و حلب خبر داده و تاکید کرده بود همۀ این شورشیان از ترکیه وارد سوریه می‌شوند.

ترکیه یکی از مهمترین مراکز تجمع شورشیان چچنی است و آنکارا از آنها علیه منافع روسیه در قفقاز استفاده می‌کند. در طول جنگ‌های چچن، ترکیه از طریق جمهوری آذربایجان، کمک‌های بسیاری در اختیار چچنی‌ها قرار می‌داد که هیچ گاه از چشم مسکو دور نماند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها