عربستان با فوتبال به مغرب خیانت کرد

عربستان با فوتبال به مغرب خیانت کرد
جمعه 25 خرداد 1397 - 12:02

وزیر ورزش مغرب با ابراز تاسف از رای عربستان به سود آمریکا در کسب میزبانی جام جهانی 2026، این اقدام سعودی ها را خیانت به مغرب به عنوان یکی از نامزدهای میزبانی این رویداد بزرگ ورزشی جهان خواند.

 

العالم - آفریقا

«رشید الطالبی العلمی» وزیر ورزش مغرب گفت که کشورش در تلاش است با تقویت زیرساخت ها، خود را برای نامزدی جام جهانی 2030 آماده کند.

ما با رعایت کامل ارزش ها و اصول حرفه ای فوتبال و در رقابتی سالم، برای میزبانی بازی های جام جهانی 2026 نامزد شده بودیم، اما بسیار متاسف هستیم که برخی از برادران عربی مان با رای دادن به میزبانی آمریکا، به ما خیانت کردند.

وی افزود: بنابر دستورات پادشاهی مغرب تلاش می کنیم بار دیگر خود را برای میزبانی مسابقات جام جهانی 2030 نامزد کنیم.

'مصطفی الخلفی' سخنگوی دولت مغرب نیز با ابراز تاسف از حمایت عربستان و برخی کشورهای عربی از نامزدی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک در برابر مغرب، تصریح کرد: مغرب توانست بسیاری از معیارها و شرایط لازم برای کسب میزبانی جام جهانی سال 2026 را فراهم کند اما مصمم است که با اجرای پروژه های زیرساختی و افزایش توانمندی هایش، خود را برای نامزدی دوره بعدی جام جهانی آماده کند.

در جلسه کنگره فیفا که روز چهارشنبه در مسکو برگزار شد، از مجموع 210 عضو، 203 کشور حق رای داشتند و نامزدی مشترک سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک توانست با کسب 134 رای مغرب را شکست داده و میزبانی این رویداد بزرگ ورزشی را به دست آورد.

قطر، سوریه، فلسطین، ترکیه، یمن، عمان به همراه کشورهای آفریقایی مصر، تونس، الجزائر، لیبی و سودان به مغرب رای دادند.

در مقابل، کشورهای عربستان، امارات، بحرین، عراق، اردن، کویت و لبنان به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک رای دادند.

به نظر می رسد که عربستان از بی طرفی رباط در تنش ریاض و برخی کشورهای عربی با قطر چندان خشنود نیست و با عدم حمایت از مغرب در میزبانی جام جهانی 2026، قصد داشت به نحوی این بی طرفی را تلافی کند.

وزارت فرهنگ و ارتباطات مغرب در بیانیه ای اعلام کرد که 'محمد الاعرج' وزیر این وزارتخانه در نشست وزرای فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای عضو ائتلاف عربی ضد یمن به ریاست عربستان در 23 ژوئن (2 تیرماه) شرکت نخواهند کرد.

این پایگاه نوشت که مغربی ها هنوز از رای و حمایت عربستان از میزبانی آمریکا برای رقابت های جام جهانی 2026 خشمگین هستند.

مردم مغرب با محکوم کردن رای کشورهای عربستان و امارات عربی متحده به سود آمریکا در کسب میزبانی جام جهانی 2026، خواستار قطع رابطه کشورشان با عربستان سعودی شدند.
مغربی ها حمایت عربستان از آمریکا و ضدیت با کشورشان در این باره را تحقیرآمیز و خیانت می دانند.

تیم ملی فوتبال مغرب که پس از 20 سال ، توانسته راهی جام جهانی شود، امشب به وقت تهران در اولین بازی خود، به مصاف تیم ملی فوتبال ایران خواهد رفت. تیم های مغرب، ایران، اسپانیا و پرتغال در جام جهانی 2018 روسیه هم گروه هستند.
 

پربیننده ترین خبرها