مشاوران ترامپ دستور وی برای دعوت از پوتین را پشت گوش انداختند

مشاوران ترامپ دستور وی برای دعوت از پوتین را پشت گوش انداختند
شنبه 26 خرداد 1397 - 22:54

یک مقام آمریکایی می‌گوید مشاوران ترامپ که نظر مساعدی درباره روس‌ها ندارند، دستور ترامپ برای ترتیب دادن ملاقات با پوتین در کاخ سفید را تعمداً نادیده گرفته‌اند.

العالم _ آمریکا

یک مقام آمریکایی به شرط محفوظ ماندن نامش، به واشنگتن‌پست گفته که مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عمداً دستور وی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی‌اش را نادیده گرفته‌ان،

آنطور که در این گزارش آمده، ترامپ از زمان آخرین دیدار خود با «ولادیمیر پوتین» که نوامبر سال گذشته میلادی در حاشیه نشست «اَپک» در ویتنام انجام شد، در پی دعوت از همتای روس خود برای دیدار در کاخ سفید بوده ولی مشاوران وی به امید اینکه وی تقاضایش را فراموش می‌کنند، در انجام این کار تعلل کرده‌اند.

منبع آمریکایی این خبر به واشنگتن‌پست گفته: «پس از دیدار اَپک، رئیس‌جمهور گفت که می‌خواهد پوتین را به کاخ سفید دعوت کند. ما به این گفته وی، توجهی نکردیم.»

بر اساس گفته‌های این مقام آمریکایی، شورای امنیت ملی آمریکا با ایده دیدار ترامپ و پوتین در کاخ سفید مخالفند و بهمین خاطر، دستور ترامپ را دستوری صریح قلمداد نکرده و از اجرای آن طفره رفته‌اند.

این مقام آمریکایی گفته: «آنها (اعضای تیم امنیت ملی) گفتند بگذار صبر کنیم و ببینیم که آیا ترامپ دوباره درخواستش را مطرح می‌کند یا نه.»

واشنگتن‌پست نوشته که در وزارت خارجه آمریکا هم بر سر این موضوع اختلاف‌نظر جدی وجود دارد. برخی کارشناسان معتقدند که دیدار ترامپ و پوتین، برای حل اختلافات عمده دو کشور بر سر مسائلیمانند سوریه، اوکراین و دخالت ادعایی روس‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا مفید است اما برخی دیگر معتقدند که هنوز برای چنین دیداری، زود است.

امروز اعلام شد که روسای جمهور آمریکا و روسیه در ماه جولای در حاشیه نشست رهبران ناتو در بروکسل، با هم دیدار می‌کنند که البته کرملین به این خبر واکنش نشان داد و گفت که هنوز قراری قطعی برای چنین دیداری درنظر گرفته نشده است.

پربیننده ترین خبرها