عضو ارشد انصار الله:

ارتش یمن ابتکار عمل در نبرد الحُدیده را در دست دارد

ارتش یمن ابتکار عمل در نبرد الحُدیده را در دست دارد
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 19:53

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه ائتلاف سعودی و اماراتی در نبرد الحُدیده واقع در سواحل غربی یمن، متحمل خسارت های سنگینی شده است، گفت: در حال حاضر ابتکار عمل در این منطقه به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

العالم ـ یمن

محمد البخیتی به المیادین گفته، با نماینده سازمان ملل در امور یمن در خصوص موضوع واگذاری استان الحُدیده و بندر آن به طرف خاصی، بحثی به عمل نیامده است.
برخی رسانه های عربی پیشتر اعلام کرده بودند که 'مارتین گریفیتس' فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز شنبه قصد داشت با رهبران جنبش انصارالله درباره خروج نیروهای این جنبش از بندر الحدیده و واگذاری آن به طرف سوم، گفت و گو کند.
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله گفت: نبرد سنگینی با ائتلاف تحت فرمان سعودی و امارات در منطقه 'الفازه' در ساحل غربی یمن در جریان است و نیروهای این ائتلاف شکست های سنگینی را در این منطقه متحمل شده اند.
وی با بیان اینکه کشورهای متجاوز به یمن، مسئول جان غیرنظامیان و سلامت آنها در الحدیده هستند، افزود: با توجه به اختلافات زیادی که میان حزب الاصلاح (شاخه گروه اخون المسلمین) و ائتلاف عربی علیه یمن وجود دارد، مشارکتی از نظامیان وابسته به این حزب در نبرد الحدیده ندیده ایم و افراد وابسته به حزب الاصلاح نزدیک مارب مستقر هستند.
البخیتی ادامه داد: ابتکار عمل در حال حاضر به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن در ساحل غربی است و کشورهای متجاوز هیچ پیشروی در این منطقه نداشته اند.
با وجود اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است حمله نیروهای ائتلاف سعودی به شهر الحدیده در غرب یمن، زندگی 2 میلیون و600 هزار نفر را به خطر می اندازد، این ائتلاف همچنان به حملات خود به این منطقه ادامه می دهد.
این عضو ارشد انصار الله یمن تصریح کرد: همه تلاش خود را به کار می گیریم تا جنگ در ساحل غربی خارج از مناطقی باشد که غیرنظامیان در آن هستند. بسیاری از نیروهای یمنی در منطقه ساحل غربی حضور دارند تا مانع پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی شوند.
البخیتی گفت: قایقی که در سواحل الحدیده به دست یمنی ها افتاده، فرانسوی است و در عملیاتی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان این دستاورد حاصل شد.
این در حالی است که شبکه ماهواره‌ای العربیه گزارش داده است که ائتلاف عربی حملات هوایی را علیه فرودگاه الحدیده آغاز کرد و‌ همزمان نیروهای زمینی مورد حمایت ائتلاف نیز تلاش کردند تا کنترل این فرودگاه را به دست بگیرند.
به گزارش ایرنا، 'محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن جمعه شب درباره تحرک ائتلاف عربی برای حمله به بندر راهبردی الحدیده در ساحل دریای سرخ گفته بود، نبرد ساحل (الحدیده) یک نبرد آمریکایی- انگلیسی است و کشورهای متجاوز (عربستان و امارات) به تنهایی توانایی آغاز حملات را ندارند.
ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

پربیننده ترین خبرها