سوریه به حماقت ترکیه پاسخ می دهد

سوریه به حماقت ترکیه پاسخ می دهد
شنبه 4 شهريور 1391 - 05:12

دمشق(العالم)- كارشناس سوري گفت: تركيه تلاش مي كند تا به نمايندگي از آمريكا ضد سوريه جنگ افروزي كند اما سوريه به هرگونه حماقت تركيه يا هركشور ديگري واكنش نشان خواهد داد.

"حسام شعيب" روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت:هماهنگي ميان آمريكا و تركيه ضد سوريه خبر از وجود توطئه محافل بين المللي عليه دمشق و دست داشتن كشورهاي عربي و منطقه دارد كه به دنبال منافع خاص خود و نه برقراري دموكراسي و ايجاد آزادي براي مردم سوريه هستند.

وي افزود: مردم هوشيارسوريه، پي به توطئه هاي پنهان دشمنان برده اند و طرح هاي آنها را با شكست مواجه خواهند كرد كما اين كه طرح هاي نظامي كردن خيابانها و مبارزه با دولت نيز ناكام ماند.

شعيب گفت: پس از اين كه طرح ائتلاف كشورهاي غربي و عربي ضد سوري، در دمشق ناكام ماند آنها هم اكنون به دنبال راهكارهاي نظامي در حلب هستند و دراين شهر نيز با شكست روبرو خواهند شد.

وي اظهار داشت: آمريكا به دلايل سياسي، اقتصادي و نظامي نمي تواند هم اكنون در جنگ ضد سوريه شركت كند و به دنبال مهره جايگزيني براي خود است كه دولت تركيه تلاش دارد تا اين نقش واشنگتن را ايفا كند.

شعيب هشدار داد: دولت عدالت و توسعه رجب طيب اردوغان در صدد است كه تركيه را در جنگ ضد سوريه وارد كند اما مردم اين كشور از واكنش سوريه در برابر حماقتي كه حاكميت آن را مخدوش كند، نگران هستند.

وي با اشاره به اقدام سوريه در سرنگون كردن هواپيماي تجسسي تركيه درخاك اين كشور تاكيد كرد: سوريه در خصوص مسائل امنيتي هيچ سستي به خود راه نخواهد داد و كردهاي تركيه نيز با ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه مخالف هستند و آن را به ضرر خود مي دانند.
MKH-24-17:36

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها