عضو جمعیت عمل اسلامی بحرین:

رژیم آل‌خلیفه درباره حقوق بشر فریبکاری می‌کند

رژیم آل‌خلیفه درباره حقوق بشر فریبکاری می‌کند
شنبه 4 شهريور 1391 - 15:58

يکي از رهبران «جمعيت عمل اسلامي بحرين» درباره تلاش‌هاي آل‌خليفه براي ايجاد فضاي امنيتي و پليس در کشور هشدار داد و تاکيد کرد رژيم وانمود مي‌کند که حقوق بشر را رعايت مي‌کند.

هشام الصباغ در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم از منامه گفت: در آستانه برگزاري نشست شوراي حقوق بشر در ژنو، رژيم آل‌خليفه تلاش مي‌كند وانمود كند كه در كشور حقوق بشر را رعايت مي‌كند، اما واقعيت اين است كه وضعيت حقوق بشر در كشور وخيم‌تر شده است.


وي تصريح كرد: در حالي كه شمار زيادي از شهروندان بحريني به شهادت رسيده‌اند، رژيم آل‌خليفه تلاش مي‌كند وانمود كند كه در حال اجرايي كردن توصيه‌هاي كميته حقوق بشر است.


الصباغ تاكيد كرد: رژيم در حالي تلاش‌هاي فريبكارانه‌اي آغاز كرده است كه بسياري از زنان و مردان معترض و فعالان حقوقي، از جمله نبيل رجب، رئيس مركز حقوق بشر بحرين، بازداشت و زنداني شده‌اند و جمعيت عمل اسلامي نيز منحل اعلام شده است.


عضو جمعيت عمل اسلامي بحرين تصريح كرد: در مرحله كنوني فشارها و محدوديت‌هاي بيشتر بر شخصيت‌هاي حقوقي و سياسي اعمال شده است. رژيم تلاش مي‌كند با استفاده از ارگان‌هاي مختلف و قوانين ظالمانه وضعيت امنيتي و پليسي در كشور ايجاد كند.


هشام صباغ با اشاره به نشست وزيران كشور و امنيت كشورهاي عربي در امارات عربي متحد و تبادل اطلاعاتي بين آن‌ها تاكيد كرد: در اين نشست فهرست افراد ممنوع‌الخروج بين شركت‌كنندگان مبادله شده است. از اين رو، از سفر بسياري از شهروندان بحريني به لبنان جلوگيري شد.


عضو ارشد جمعيت عمل اسلامي بحرين تأكيد كرد: لازم است گروه‌هاي مختلف با تصميم رژيم درباره تعيين محدوده‌هاي مشخص براي برگزاري تظاهرات مخالفت كنند.


وي گفت: نبايد گروه‌هاي سياسي در جلسه وزير كشور حاضر شوند زيرا وي مسئول مستقيم شهادت بسياري از شهروندان بحريني است.


الصباغ تأكيد كرد: برگزاري تظاهرات بايد در همه مناطق بحرين آزاد باشد. بر اساس قوانين بين‌المللي، هيچ قانون يا فرماني نمي‌تواند اين اختيار را از مردم بحرين بگيرد .


MKH-۲۵-۱۴: ۴۴

پربیننده ترین خبرها