دیدار دو مقام ارشد نظامی آمریکا با شاه اردن

دیدار دو مقام ارشد نظامی آمریکا با شاه اردن
پنج‌شنبه 31 خرداد 1397 - 11:50

معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری و فرمانده ستاد مرکزی ارتش این کشور امروز در امان با شاه اردن دیدار کردند.

العالم-اردن

«جان رود» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری و «ژوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش این کشور با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار روابط دوجانبه و شراکت استراتژیک بین اردن و آمریکا و تحولات منطقه بررسی شد.

دو طرف همچنین به بررسی سازوکار ارتقای سطح همکاری مشترک اردن و آمریکا به خصوص در زمینه‌های نظامی و دفاعی ، تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جنگ علیه تروریسم، بحران‌های منطقه و تلاش برای یافتن راهکارهای سیاسی حل این بحران و احیای امنیت در منطقه پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، در این دیدار همچنین رئیس ستاد مشترک ارتش اردن، مشاور شاه اردن و مدیر دفتر وی نیز حضور داشتند.

در حالی است که دو روز پیش نیز «جرد کوشنر» مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا و «جیسون گرینبلات» فرستاده این کشور در روند صلح غرب آسیا با هدف تلاش برای جلب حمایت اردن از طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» جهت حل و فصل منازعه فلسطینی- اسرائیلی، با عبدالله دوم در اردن دیدار کردند.

«معامله قرن» طرح دولت ترامپ برای حل منازعه فلسطینی و اسرائیلی از طریق مجبور کردن فلسطینیان به امتیازدهی از جمله درباره شهر قدس اشغالی و زمینه‌سازی برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، است.

فارس

پربیننده ترین خبرها