رابطه دلارهای اعراب خلیج فارس با لابی های یهودی و ترامپ چیست؟

رابطه دلارهای اعراب خلیج فارس با لابی های یهودی و ترامپ چیست؟
جمعه 1 تير 1397 - 09:56

از زمانی که مداخلۀ روسیه در چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آشکار شد، تیمی از دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) به ریاست رابرت مولر تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد و سرنخ هایی به دست آمد.

العالم - فلسطین

جرد کوشنر.. سرنخ اول

کوشنر یک تاجر، سرمایه گذار آمریکایی یهودی تبار ارتدوکس و شوهر ایوانکا دختر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است. ترامپ وی را به سمت مشاور خود منصوب کرد و مأموریت های زیادی را درباره مبارزه با داعش و مذاکرات صلح خاورمیانه به وی واگذار کرد، کوشنر پس از اینکه به این سمت ها منصوب شد، از سمت مسئول اجرایی شرکت های خانواده کوشنر استعفا داد ولی به نوشتۀ روزنامه نیویورک تایمز، همچنان از صندوق های سرمایه گذاری مسکن و غیره حدود 761 میلیون دلار دریافت می کند و روابط اقتصادی زیادی با اسرائیل دارد.  

کوشنر ماه مه 2017 به همراه ترامپ به اسرائیل سفر کرد. کمی قبل از این سفر شرکت ساختمانی متعلق به خانواده کوشنر سرماه ای به ارزش 30 میلیون دلار از شرکت بیمه "منورا میفطاحیم" اسرائیل دریافت کرد که این سرمایه در 10 مجتمع مسکونی ایالت مریلند هزینه شد.

طرحی که در سال 2017 مطرح شد و جزء قراردادهای منعقد شده بود؛ در این طرح اعضای خانواده کوشنر با خانواده اشتاینمتس از اسرائیل جهت خرید واحد های آپارتمانی  به قیمت 200 میلیون دلار در منهتن آمریکا همکاری کردند . کوشنر نیز توانست حداقل چهار وام از بانک "هبو علیم"  به عنوان بزرگترین بانک رژیم صهیونیستی  اخذ کند.

شرکت کوشنر همچنین توانست قسمت هایی از ساختمان "نیویورک تایمز" سابق را در منهتن از لیف لیفایف  که یک میلیاردر روسی- اسرئیلی بود، خریداری کند. 

همچنین موسسه خاندان کوشنر کمک های مالی به ساکنان شهرک یهودی نشین بیت ایل در کرانه باختری نمود که بر اساس آنچه که در گزارش آمده است، در واقع این اقدام ابزاری برای ارتباط با «دیوید فریدمن» سفیر وقت آمریکا در رژیم صهیونیستی است که سوالات و شک و شبهه زیادی در خصوص بی طرفی وی در مذاکرات صلح (سازش) رژیم صهیونیستی و فلسطین مطرح است و این مسآله ای است که نظریه تبانی و همدستی کوشنر با رژیم صهیونیستی و لابی های یهودی را پررنگ تر می کند.

از سوی دیگر پایگاه "اینترست" اعلام کرده است که  کوشنر نقش ویژه ای را در پرونده سیاست آمریکا در خلیج فارس ایفا می کند همزمان با آن که محمد بن سلمان به جای پسرعموی خود محمد بن نایف؛ ولیعهد عربستان شد، جرد کوشنر سفر پنهانی به ریاض داشته است و برخی از مسولان اطلاعاتی عربستان نیز به شکل غیر منتظره ای  بازداشت شدند و بر اساس آنچه که واشنگتن پست در آن زمان منتشر کرده است،  به مدت چند شب کوشنر با محمد بن سلمان تا صبح جلسه داشته که استراتژی های برنامه ریزی را با یکدیگر مرور می کردند. 

از آنچه که میان کوشنر و محمد بن سلمان  در ریاض گذشته است هیچ کس جز خود این دو نفر خبر ندارند اما محمد بن سلمان بعد ها به نزدیکان خود گفت که کوشنر اسامی اشخاصی که از وی حمایت نمی کنند در اختیارش قرار داده است.

تمام این تلاش ها در راستای ولیعهدی محمد بن سلمان و از سر راه برداشتن محمد بن نایف صورت گرفت در همین راستا "مایکل وولف" در کتاب خود با عنوان آتش و خشم در کاخ سفید توضیح داده است که سازمان امنیت ملی آمریکا به وزارت خارجه این کشور درخصوص مراوادات کوشنر و محمد بن سلمان هشدار داده است و روابط رو به افزایش این دو  پیام خطرناکی به محمد بن نایف دارد، وولف همچنین به این سخن ترامپ استناد کرد که به دوستانش گفته بود وی و دامادش از اعضای کمپین پاکسازی هستند.

ترامپ در این راستا گفته بود: "گزینه خود را در رأس امور قرار دادیم" اما سوالی که ترامپ در همین راستا باید از خود بپرسد این است که اگر اسرائیل دشمن عربستان و امارات است چرا کوشنر و شرکت های خانوادگی وی در آنجا سرمایه گذاری می کند و خود کوشنر نیز به این شکل به محمد بن سلمان و محمد بن زاید خدمات ارائه می دهد ؟

جورج نادر ... سرنخ دوم

پایگاه میدل ایست آی اعلام کرده است که جورج نادر تاجر لبنانی- آمریکایی که با روبرت مولر محقق ویژه سرمایه گذاری در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ همکاری می کند یک نشست سری با حضور رهبران عرب در یک کشتی تفریحی در دریای سرخ در سال 2015 ترتیب داده است وی در این نشست سری به سران عرب پیشنهاد ایجاد یک گروه نخبه منطقه ای متشکل از شش کشور به جای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب را ارائه کرده است. 

نادر در این خصوص تاکید داشته است: این گروه از کشورها می توانند به یک قدرت در منطقه تبدیل شوند که به دولت آمریکا این اجازه را می دهد که بر این قدرت منطقه ای جهت مقابله با نفوذ ترکیه و ایران، تکیه کند.

محمد بن سلمان نایب ولیعهد وقت عربستان، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، سلمان بن حمد آل خلیفه ولی عهد بحرین، عبدالله پادشاه اردن از اعضای این نشست سری در کشتی تفریحی که در سال 2015 در دریای سرخ به دست جورج نادر تشکیل شد، حضور داشتند. 

نادر اعتقاد داشت که این کشورها (عربستان، امارات، مصر، بحرین، اردن) به اضافه لیبی که نماینده ای در این نشست سری نداشت می توانند ائتلاف حامی آمریکا و اسرائیل را تشکیل دهند و در نشست مذکور اعلام داشت: اگر با این امر موافق هستید برای تحقق آن به واشنگتن فشار خواهم آورد.

این نشست در حالی برگزار شد که هنوز یک سال از آغاز پادشاهی ملک سلمان نمی گذشت و محمد بن سلمان هنوز ولیعهد نشده بود و تنها مانع سر راه او محمد بن نایف بود که از مقبولیت بیشتری در نزد سازمان امنیتی در واشنگتن برخوردار بود اما پس از چندی محمد بن سلمان با برکناری محمد بن نایف به ولیعهدی عربستان گماشته شد. 

پربیننده ترین خبرها