خرازی در دیدار با وزیر خارجه اسپانیا بیان کرد؛

آزمونی مهم پیش روی اروپا با خروج آمریکا از برجام

آزمونی مهم پیش روی اروپا با خروج آمریکا از برجام
شنبه 2 تير 1397 - 12:32

کمال خرازی با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام آزمونی مهم پیش روی اروپاست، گفت: باید دید اروپا چگونه می‌تواند منافع ایران را تضمین کند، در غیر این صورت، دلیلی بر تعهد ایران به برجام وجود ندارد.

العالم _ ایران / سیاسی

سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در ادامه رایزنی با مقامات کشورهای جنوب اروپا، دیروز جمعه (اول تیر ماه) با «جوزپ بوررل» وزیر امور خارجه و «والنسوئلا» قائم مقام وزارت خارجه اسپانیا ملاقات و در مورد روابط دوجانبه ایران و اسپانیا، لزوم حفظ منافع ایران در چارچوب توافق برجام و همچنین مسائل خاورمیانه رایزنی و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه اسپانیا، ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از توافق برجام عنوان کرد که این توافق بسیار با ارزش است و باید تلاش کنیم در تعامل با یکدیگر آن را حفظ کنیم.

خرازی عنوان کرد: در حال حاضر که آمریکا از برجام خارج شده عملکرد اتحادیه اروپا و نحوه تامین منافع ایران آزمایشی بسیار مهم است. باید دید اروپا چگونه می‌تواند منافع ایران را تضمین کند. در غیر این صورت، دلیلی وجود نخواهد داشت که ایران به برجام متعهد بماند.

وزیر خارجه اسپانیا اظهار داشت: اقدامات موثری از سوی بانک سرمایه گذاری اروپا برای حمایت از شرکت‌های اروپایی اتخاذ شده و در نشست هفته آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در این خصوص رایزنی خواهد شد.

خرازی بیان کرد: در حال حاضر، موضوع تنها حمایت از توافق هسته‌ای و حفظ برجام نیست، بلکه عزت و استقلال اتحادیه اروپا به محک آزمایش گذاشته شده است. مضافا اینکه شکست برجام می‌تواند بر امنیت و ثبات اروپا به عنوان همسایه خاورمیانه تاثیر بگذارد.

در پایان وزیر خارجه اسپانیا با اشاره به شروع به کار دولت جدید در اسپانیا ابراز امیدواری کرد که در زمان مناسب به تهران سفر داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها