درخواست قطر برای تعلیق عضویت عربستان و امارات در شورای حقوق بشر

درخواست قطر برای تعلیق عضویت عربستان و امارات در شورای حقوق بشر
شنبه 2 تير 1397 - 14:50

قطر از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا عضویت عربستان و امارات عربی متحده در این شورا را به تعلیق درآورد.

العالم _ عربستان سعودی

«علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر روز جمعه (دیروز) در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد که با توجه به تجاوزات و نقض تعهدات هدفمند امارات و عربستان علیه ملت قطر از شورای حقوق بشر می‌خواهیم که مطابق با بند ۸ قطعنامه شماره 251/60 در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۰۶ عضویت این دو کشور را به تعلیق درآورد.

المری همچنین از دولت قطر خواست تا برای مشخص شدن مسئولیت کشورهای محاصره‌کننده قطر در خصوص اقدامات غیرقانونی که علیه قطر انجام داده‌اند، به شورای امنیت مراجعه کند و افزود که برخی از این اقدامات در حد جنایت تجاوز و جنگ اقتصادی و مجازات جمعی علیه ملت قطر است.

به نوشته روزنامه قطری «الوطن»، المری در ادامه از شورای حقوق بشر خواست تا تصمیمی علیه تجاوزات حقوق بشر ناشی از محاصره قطر اتخاذ کند و گزارش‌های صادره از هیأت‌های حقوق بشری را مدنظر قرار دهد.

بحران قطر اخیرا وارد دومین سال شد در حالیکه هیچ نشانه‌ای دال بر حل قریب‌الوقوع این بحران وجود ندارد و در همین راستا قطر اخیرا اعلام کرد که کالاهای تولید چهار کشور مذکور را از بازارهای خود جمع کرده‌ است و از سوی دیگر همزمان با انتشار خبر مربوط به تصمیم خرید برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه، عربستان سعودی به اقدام نظامی علیه قطر تهدید کرده است.

پربیننده ترین خبرها