هشدار انگلیس به اتباع خود درباره حمله موشکی به امارات و عربستان

هشدار انگلیس به اتباع خود درباره حمله موشکی به امارات و عربستان
شنبه 2 تير 1397 - 19:24

دولت انگلیس با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود در خصوص سفر به عربستان و امارات هشدار داد و گفت که احتمال حملات موشکی به این دو کشور وجود دارد.

العالم-جهان

دولت انگلیس با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود که در امارات متحده عربی زندگی می‌کنند هشدار داد که احتمال حمله موشکی به شهرهای این کشور عربی و همچنین عربستان وجود دارد.

 پایگاه اطلاع‌رسانی دولت انگلیس با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار به اتباع خود درباره سفر به عربستان و امارات تصریح کرد، در سال 2018، موشک‌های بی‌شماری از سوی یمن به سمت عربستان سعودی پرتاب شد. 

در این بیانیه نوشته شده بود: «بسیاری از این موشک‌ها رهگیری و منهدم شدند اما شمار اندکی تلفات برجای ماند. ادعاهایی در رسانه‌های عمومی مطرح شد مبنی بر اینکه ممکن است تلاش‌هایی برای شلیک موشک‌هایی به سمت امارات متحده عربی صورت گیرد. در صورت وقوع هرگونه رخدادی، شما باید گزارش‌های رسانه‌های محلی را ببینید و از توصیه‌ مقامات محلی را پیروی کنید».

در بخشی از این بیانیه دولت انگلیس همچنین نوشته شده است: «بیش از 1.5 میلیون بازدیدکننده انگلیسی هرساله به امارات متحده عربی سفر می‌کنند و بیش از یکصد هزار تبعه بریتانیایی در آنجا اقامت دارند. اکثر این بازدیدها بدون مشکل انجام می‌شود اما باید برای محافظت از خود و اموالتان، احتیاط‌های لازم را لحاظ کنید».

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز سوم دسامبر سال گذشته میلادی (12 آذرماه 96) تأسیسات اتمی در حال ساخت امارات عربی متحده در ابوظبی را هدف یک فروند موشک کروز قرار داد. 

یک منبع نظامی به شبکه خبری المسیره یمن گفت که این موشک در آگوست (2017) با موفقیت آزمایش شده بود و اکنون با دقت به هدف خود در امارات اصابت کرد.

امارات نیز ساعتی بعد اساسا «شلیک موشک حوثی‌ها» را تکذیب کرد و آن را ادعای یمنی‌ها دانست اما محمد البخیتی از اعضای شورای سیاسی انصارالله ضمن اعلام اینکه شلیک موشک به امارات در راستای دفاع از خود بوده است، گفت، ابوظبی به خاطر خجالت از این موضوع، منکر اصل آن می‌شود.

ارتش یمن و انصارالله حملات موشکی خود به عربستان را از ابتدای سال ۲۰۱۸ که یمنی‌ها آن را «سال موشکی یمن»می‌نامند، به شدت افزایش و چندین نقطه حساس عربستان را در عمق خاک این کشور هدف قرار داده‎اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها