آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع:

رفتارهای غیرمعقول ترامپ اعتبارآمریکا را بیش از پیش مخدوش کرده است

رفتارهای غیرمعقول ترامپ اعتبارآمریکا را بیش از پیش مخدوش کرده است
شنبه 2 تير 1397 - 19:46

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتارهای غیر معقول ترامپ، اعتبار این کشور را بیش از پیش مخدوش کرده و موجب بی اعتمادی جهانیان به آمریکا شده است.

العالم _ ایران / سیاسی

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (شنبه) به ریاست آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی و با حضور اعضای این مجمع برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه  آیت الله هاشمی شاهرودی با تجلیل از حضور حماسی و باشکوه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: برنامه ها و مراسم مختلف معنوی در ایام ماه مبارک رمضان، بویژه راهپیمایی روز قدس امسال  باشکوه‌تر از گذشته برگزار گردید که بیانگر عمق اعتقاد و تعلق خاطر مردم عزیزمان به آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب و راه پر افتخار امام راحل عظیم الشأن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خروج از برجام اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا چهره‌ای نامتعادل و ترسو است که سعی دارد با رویکرد تاجرمأبانه و فضاسازی‌های کاذب از قبیل ایران هراسی، مطامع مالی و اقتصادی خود را در منطقه دنبال کند در حالی که اینگونه رفتارهای غیر معقول در قبال معاهدات بین المللی، اعتبار این کشور را بیش از پیش مخدوش کرده و موجب بی اعتمادی جهانیان به آمریکا شده است.

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: ملت ایران در بصیرت و هوشیاری بی‌نظیر هستند و بی‌تردید با روحیه مقاومت و ایستادگی بر ارزش‌های خود، ترامپ را مانند اسلاف خود با شکست مواجه می‌سازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت و تبعیت از رهبری و تلاش شبانه روزی  را وظیفه مهم مسئولان کشور  در شرایط کنونی دانست و افزود: راه مقابله با شیطنت‌های دشمنان، انسجام و هم افزایی، رصد دقیق شرایط، هوشیاری در قبال توطئه‌ها و اهتمام هرچه بیشتر بر ارائه خدمت به مردم عزیز به ویژه حل معضلات و مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

در ادامه این جلسه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه گزارشی از فعالیت کمیسیون‌های مجمع و هیأت‌ عالی نظارت از برنامه‌ریزی برای تدوین و پیشنهاد هشت عنوان سیاست‌های کلی در دوره فعلی مجمع خبر داد و گفت: در بحث نظارت بر سیاست‌های کلی به عنوان وظیفه‌ای که  از سوی رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت محول شده است، هیأت عالی نظارت در گام اول با لحاظ اولویت‌های موجود، نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را تصویب کرده و طی ۸ جلسه تاکنون، این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، در جلسه امروز مجمع درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص رفع سه مورد ایرادات وارد بر قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح گردید و پس از  بحث و بررسی، ادامه رسیدگی به موارد مطرح شده جهت تصمیم گیری نهایی به جلسات آتی موکول شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها