ایران-پرتغال؛ در روز سوم خوشبخت می شویم؟

ایران-پرتغال؛ در روز سوم خوشبخت می شویم؟
شنبه 2 تير 1397 - 23:11

تیم ملی ایران در شرایطی پنجمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کند که تاکنون موفق نشده در بازی پایانی مرحله گروهی به نتیجه دست پیدا کند.

العالم- ایران / ورزشی

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با نتیجه 1-0 در برابر اسپانیا شکست خورد تا با سه امتیاز به رده سوم گروه خود سقوط کند اما همچنان با شانس بزرگی در کنار دو رقیب مدعی برای صعود به مرحله بعدی برخوردار هستند.

طلسم بزرگ پیش پای شاگردان کی‌روش

کارلوس کی روش برای دومین بار در جام جهانی به پست اسپانیا خورد و در نهایت بازهم با نتیجه 1-0 شکست خورد. 8 سال پیش داوید ویا گل زد و حالا نوبت به کاستا رسید تا به تیم مستر سی کیو گل بزند و او را با شکست بدرقه کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان هفتمین بازی خود را مقابل تیم‌های اروپایی در جام جهانی به انجام رساند و بازهم بردی حاصل نشد. ایران در 6 بازی قبلی 5 باخت و یک مساوی دشت کرده بود. شاگردان کی روش می توانستند برای اولین بار به دو کلین شیت پیاپی برسند و برای دو بازی پشت سر هم در جام جهانی امتیاز بگیرند اما این اتفاق رخ نداد.

تیم ملی اسپانیا هم مانند 4 دیدار قبلی خود در وقت معمول به تیم‌های آسیایی نباخت و سه برده شد. آنها همچنین در حال حاضر 22 بازی است که شکست نخورده اند و با فرناندو هیرو به یک برد و یک تساوی رسیده اند. اولین برد کاپیتان اسبق رئال مادرید مقابل ایران رقم خورد. دیگو کاستا نیز با گشودن دروازه ایران سه گله شد و در 9 بازی اخیر اسپانیا 9 گل زده است.

ایران مانند همیشه در بازی های دوم خود در جام جهانی نمایش درخشانی داشت. آنها پیش از این در سال 78 مقابل اسکاتلند 1-1 کردند؛ آمریکا را 2-1 شکست دادند؛ به پرتغال و آرژانتین به ترتیب با دو و یک گل باختند و مقابل اسپانیا هم با یک گل شکست خوردند که البته اینبار با تمجید آنها همراه بوده است.

تیم ملی پرتغال؛ امیدوار به صعود با درخشش رونالدو

تیم ملی پرتغال که در گروه B مسابقات جام جهانی با ایران هم‌گروه است در حال حاضر با 4 امتیاز در رده دوم قرار دارد. آن‌ها در دیدار آخر خود برابر شاگردان کارلوس کی‌روش قرار می‌گیرند و به دنبال کسب برتری برابر این تیم و صعود به مرحله حذفی مسابقات هستند.

قهرمان اروپا در حال حاضر 4 گل وارد دروازه حریفان خود کرده‌اند که همه آن‌ها توسط کریستانیو رونالدو به ثمر رسیده است. فوق ستاره پرتغالی رئال در دیدار اول خود مقابل اسپانیا هت تریک کرد و با درخشش خود عملکرد درخشانی در زمین مسابقه داشت.

پرتغالی‌ها در جدال دوم خود برابر مراکش قرار گرفت و باز هم با گلزنی رونالدو این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. حال این تیم روز دوشنبه برابر ایران قرار می‌گیرد و فرناندو سانتوس به دنبال این است با برتری در این دیدار در صدر قرار گیرد و بالاتر از اسپانیا راهی مرحله حذفی شود.

طبق اعلام سانتوس تیم پرتغال در بازی برابر ایران هیچ مصدومی ندارد و با تیم کاملی برابر حریف خود قرار می‌گیرد.

سرمربی پرتغال: دیدید ایران با اسپانیا چه کار کرد؟

فرناندو سانتوس که امروز در ابتدای تمرین پرتغال و در جمع خبرنگاران صحبت می کرد گفت:«  برای من فقط مهم این است که راهی دور بعد شویم. به یک امتیاز برابر ایران نیاز داریم ولی برای برد وارد زمین خواهیم شد. واضح است که می دانم ایران چه حریف دشواری است و اصلا کار ساده ای پیش رو نداریم.»

همه بازی اسپانیا و ایران را دیدند که چگونه اسپانیا به دردسر افتاد و نیز شکست شب گذشته آرژانتین نیز هشدار خوبی برای همه بود. در جام جهانی فشار روی هر بازیکنی بیش از همیشه می شود و بار سنگینی روی دوش بازیکنان است.»

تهدید کی‌روش؛ دیگر پایت را در پرتغال نگذار!

کی روش در گفت و گو یی حرف های عجیبی را بر زبان آورد و از مردم کشورش گلایه کرد. سرمربی تیم ملی که دیدار با پرتغال حساسیت های زیادی برایش دارد، در مصاحبه با خبرنگاران پرتغالی اعلام کرد پیام های عجیبی از مردم پرتغال دریافت کرده که تهدید آمیز بوده است.

کی روش گفت: «پیام های زیادی را دریافت کردم. البته که دوستانم همیشه با من هستند. بعضی ها هم گفتند که دیگر پایت را در پرتغال نگذار!».

 گاس هیدینک: ایران می‌تواند پرتغال را ببرد

به نقل از ایران ورزشی آنلاین گاس هیدینک در بخشی از مصاحبه تفصیلی خود با روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه درباره بازی ایران و اسپانیا که با نتیجه یک بر صفر به سود ماتادورها پایان یافت، گفت:«اسپانیا می‌تواند در تمام طول بازی سکوت کند و در طول 20 دقیقه پایانی شما را بکشد. از سویی دیگر دیدید چگونه ایران با اسپانیا بازی کرد؟ نیمه اول ایرانی‌ها فقط در دفاع بودند، اما در نیمه دوم وقتی گل را دریافت کردند، گفتند اوه! بیاییم فوتبال بازی کنیم. آنها نشان دادند که خطرناک هستند. حتی لحظه‌های خطرناکتری نسبت به اسپانیا ایجاد کردند اما نتوانستند نتیجه لازم را به دست بیاورند.»

هیدینک در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی فوتبال ایران توانمندی شکست پرتغال را دارد یا نه گفت: «بله، می‌تواند. به ویژه اینکه پس از دریافت گل شروع به بازی هجومی می‌کند.»

80 میلیون؛ در انتظار روز سوم

حالا ایران مانند سال 98 در روز پایانی با یک برد می تواند به مرحله بعد صعود کند. آن زمان به آلمان با نتیجه 2-0 باختیم و حالا باید به مصاف پرتغال برویم. تیم ملی در بازی های سوم خود ابتدا به پرو 4-1 باخت؛ سپس با دو گل مقابل آلمان شکست خورد؛ در گام بعدی مقابل آنگولا به تساوی 1-1 رسید؛ سپس با نتیجه 3-1 به بوسنی باخت و حالا باید در برابر پرتغال به میدان برود تا برای اولین بار در آخرین بازی مرحله گروهی به پیروزی برسد. اتفاقی که تا به حال در طول تاریخ رخ نداده است و درخشش بزرگی که به نمایش گذاشته‌اند اکنون همه را به درخشش و طلسم شکنی در این دیدار امیدوار کرده است.

 

پربیننده ترین خبرها