آغاز روابط جديد ايران ومصر، با سفر مرسي

آغاز روابط جديد ايران ومصر، با سفر مرسي
سه شنبه 7 شهريور 1391 - 07:47

قاهره (العالم) ـ محافل سياسي و مردمي مصر از سفر قريب الوقوع محمد مرسي رييس جمهور مصر به ايران استقبال كردند و آن را آغاز تاريخ جديد روابط دو كشور برشمردند.

محافل سياسي و مردمي مصر بر لزوم اتخاذ رويكرد باز سياسي و اقتصادي ميان قاهره و تهران و شروع فصل جديدي از روابط تاكيد كردند.

پس از گذشت حدود سي سال، براي نخستين بار رييس جمهور مصر به تهران سفر مي كند تا در نشست جنبش عدم تعهد مشاركت كند، امري كه حامل نشانه ها و پيام هاي بسياري است.

عزب طيب كارشناس مصری مسايل ايران سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اين سفر بسيار مهم است چرا كه باعث توسعه روابط مصر و ايران خواهد شد.

وي افزود: هم اكنون روابط اقتصادي و فرهنگي و حتي رسانه اي بين ايران و مصر وجود دارد و آنچه باقي مانده بالابردن سطح روابط ديپلماتيك ميان دو كشور است.

به گفته ناظران، سفر مرسي به تهران آغاز تاريخ جديدي از روابط مصر و ايران است، روابطي كه پس از اقدام مصر در امضاي توافقنامه صلح با اسراييل به پايان رسيده بود هستند.

محمد اشقر دبيركل جنبش كفايه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: رژيم صهيونيستي از اساس از جهان عرب و اسلامي طرد شده است و نقش نشست جنبش عدم تعهد اين است كه به موجوديت اين رژيم در سرزمين هاي عربي پايان دهد.

فواد ابوهميله سخنگوي رسمي ائتلاف نجات انقلاب نيز به العالم گفت: مصر و ايران دو كشور بزرگ، قوي و محوري در خاورميانه و منطقه هستند كه همكاري اين دو كشور و بازگشت روابط پس از 30 سال موجب احياي دوباره ائتلاف استراتژيك در منطقه خواهد شد.

وي افزود: احياي ائتلاف استراتژيك در منطقه به طور تدريجي موجب پايان دادن به تسلط آمريكا بر مديريت درگيري در منطقه مي شود مساله اي كه رژيم اشغالگر به شدت از آن ترس و هراس دارد.
5:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها