شیخ الدقاق در گفتگو با العالم:

رژیم آل خلیفه مسئول حفظ سلامت شیخ عیسی قاسم است

دوشنبه 4 تير 1397 - 11:57

مسئول حوزه علمیه بحرین در شهر مقدس قم، رژیم آل خلیفه را مسئول وخامت حال آیت الله شیخ قاسم روحانی برجسته بحرینی دانست.

العالمبحرین

شیخ عبدالله الدقاق صبح نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم در اواخر ماه مبارک رمضان و دو شب قبل از شب قدر، به علت به زمین افتادن درمنزلش، از ناحیه لگن و پا صدمه دید و احتمال می رود که دچار شکستگی در لگن شده باشد زیرا در گذشته نیز به چنین وضعیتی مبتلا شده و مدت طولانی در بیمارستان و در منزلش بستری شده بود و این وضعیت تا قبل از محاصره او بود.

الدقاق افزود: آیت الله شیخ قاسم وقتی که دوباره در ماه رمضان دچار چنین وضعیتی شد، به تنهایی قادر به ایستادن نبود و فرزندانش به او کمک می کردند و نمازش را نشسته می خواند و آن موقع، متوجه شدیم که خوشبختانه از ناحیه لگن یا ران پا دچار شکستگی نشده، ولی برای مدتی نمی توانست به تنهایی حرکت کند، به ویژه اینکه زانو درد نیز داشت و نمی توانست به خوبی راه برود و حرکت کند.

شیخ الدقاق همچنین گفت که انتقال آیت الله شیخ عیسی قاسم به بیمارستان، این بار با هدف انجام معایناتی بر روی ران و زانویش با هدف اطمینان از سلامت لگن و مبتلا نشدن او به شکستگی لگن صورت گرفت.

وی تصریح کرد شیخ عیسی قاسم بعد از بیستم ماه رمضان و قبل از شب 23 این ماه، بر زمین افتاد ولی در آن زمان، نتوانست به بیمارستان برود و از آن موقع تاکنون که حدود بیست روز یا بیشتر گذشته است، نتوانسته است از منزل خارج شود و به بیمارستان برود.

شیخ الدقاق با بیان اینکه انتقال آیت الله شیخ عیسی قاسم به بیمارستان با تاخیر بسیار صورت گرفته است، درباره احتمال وخامت حال ایشان ابراز نگرانی کرد و گفت که ما رژیم حاکم آل خلیفه را مسئول سلامت شیخ می دانیم، زیرا وخامت مستمر حال ایشان دراین سن و سال، نتیجه محاصره ظالمانه رژیم آل خلیفه و اقامت اجباری وی است، به شکلی که دختران وی اگر از خارج بیایند، ممکن است اجازه ملاقات با پدرشان در منزل ایشان را نداشته باشند یا با محدودیت هایی از سوی ماموران رژیم آل خلیفه روبرو شوند.

شیخ الدقاق همچنین گفت که رژیم آل خلیفه در بحرین، برای اعمال محدودیت علیه شیخ عیسی قاسم تلاش می کند و به قتل تدریجی وی اقدام می کند، اما وخامت حال ایشان باعث شده است که رژیم آل خلیفه تسلیم شده، از این رو، با پرسنل پزشکی و برخی از پزشکان در بیمارستان بین المللی و بیمارستان ابن النفیس تماس گرفته شده و وی اکنون در بیمارستان بستری است و ساعت نه ونیم دیشب به وقت بحرین، به بیمارستان ابن النفیس منتقل شد و آزمایش های لازم از ایشان گرفته شد و از خداوند متعال می خواهیم که نتایج این آزمایش ها خوب باشد.

وی گفت که درحال حاضر، ارتباطی با شیخ عیسی وجود ندارد و پسر و داماد ایشان که برای تهیه دارو برای ایشان در صورت نیاز، در بیمارستان حضور یافتند، از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت شدند و درنتیجه، ما رژیم آل خلیفه را مسئول سلامت شیخ عیسی و امنیت و سلامت خانواده اش می دانیم.

الدقاق گفت که رژیم آل خلیفه، می خواهد این روحانی شیعه و نیز شهروندان بحرینی را خوار کند، اما نمی داند که چنین اقداماتی، نه تنها به خوار شدن ایشان منجر نمی شود، بلکه موجب محبوبیت بیشتر ایشان در نزد مردم بحرین و نیز همه مسلمانان و آزادگان جهان می شود.

وی افزود: هر اندازه که ظلم و ستم رژیم آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم و خانواده اش بیشتر شود، مظلومیت ایشان و مظلومیت مردم بحرین گسترش می یابد و بر همگان روشن می شود که این رژیم، اقداماتی را علیه شخصیت های دینی و سیاسی در بحرین انجام می دهد.
 

215

 

پربیننده ترین خبرها