نیویورک تایمز:

مصر ایران را به آمریکا ترجیح داد

مصر ایران را به آمریکا ترجیح داد
سه شنبه 7 شهريور 1391 - 09:32

يک روزنامه آمريکايي تأکيد کرد، با وجود اعلام سفر رئيس جمهوري مصر به آمريکا در ماه آينده، وي ترجيح داد قبل از اين سفر براي شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد به ايران برود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "نیویورک تایمز" در گزارشی تأکید کرد: با وجود آنکه محمد مرسی چهارشنبه اعلام کرد که ماه آینده به واشنگتن سفر می کند، وی ترجیح داد که اول به ایران سفر کند .. این سفر درحالی صورت می گیرد که اسرائیل از بسیاری از کشورهای دنیا خواسته است به دلیل برنامه هسته ای ایران، در اجلاس تهران به شرکت نکنند.

این روزنامه افزود: سفر مرسی به ایران آشکارا نشان می دهد که مصر، مسیر جدیدی را از طریق برقراری ارتباط با یکی از تأثیرگذارترین کشورهای منطقه در پیش گرفته است؛ این درحالی است که مصر هنوز اعلام نکرده که تصمیم دارد روابط دیپلماتیک خود را با ایران کاملا از سربگیرد.

نیویورک تایمز تأکید کرد:   صرف نظر از اهداف مصر، این گام بدون شک موجب دشمنی با اسرائیل می شود، چرا که این رژیم برنامه هسته ای ایران را تهدیدی برای وجود خود می داند؛ درحالیکه از سوی آمریکا و اروپا برای خودداری از اقدام نظامی علیه ایران، تحت فشار قرار دارد.

نیویورک تایمز ادامه داد: تحولات ایران و منطقه سینا نگرانی اسرائیل درخصوص مصر را افزایش داده است .. مسئولان این رژیم اکنون نگران روابط خود با مهمترین هم پیمان سابق خود هستند؛ به همین دلیل آنها برای اظهار نگرانی خود در خصوص منطقه سینا، طی روزهای اخیر پیامهایی را به قاهره فرستاده اند؛ ولی در مقابل هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها