گاردین: کره شمالی در حال توسعه یک رآکتور اتمی است

گاردین: کره شمالی در حال توسعه یک رآکتور اتمی است
چهارشنبه 6 تير 1397 - 12:29

با وجود وعده کره شمالی برای خلع سلاح اتمی، تصاویر ماهواره‌ای، از توسعه تنها ر‌آکتور اتمی سوخت‌رسان تسلیحاتی کره شمالی خبر می‌دهند.

العالم - آسیا

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد نیروگاه اتمی «یانگ‌بیون» کره شمالی همچنان در حال توسعه است.

به نوشته روزنامه گاردین، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد تنها رآکتور اتمی کره شمالی که برای سوخت‌رسانی تسلیحات اتمی این کشور استفاده می‌شود، در حال توسعه است.

این در حالیست که اخیرا کره شمالی با آمریکا برای خلع سلاح اتمی توافق در نشستی در سنگاپور، کرده بود. 

حداقل دو ساختمان جدید غیرصنعتی در این سایت اتمی ساخته شده است که احتمال دارد برای استفاده مقاماتی که برای بازدید به محل می‌آیند، باشد. همچنین سیستم خنک‌کننده برای رآکتور تولیدی پلوتونیوم در این سایت اتمی اصلاحاتی داشته است. 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دیدار با «دونالد ترامپ»  رئیس جمهور آمریکا متعهد به خلع سلاح اتمی بود اما جزییات این اقدام شامل زمان و چگونگی ذکر نشده است. 

دیدار کیم و ترامپ برای اولین بار و بعد از تنش‌های متعدد میان دو کشور اتفاق افتاد. آمریکا در این دیدار متعهد به تضمین امنیتی برای کره شمالی شده است.

تنش‌های چند ساله اخیر میان کره شمالی و آمریکا به دلیل حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی بود و در مقابل کره شمالی اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی در این منطقه می‌کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها