ائتلاف سعودی گزارش سازمان ملل درباره کشتار کودکان یمنی را رد کرد

ائتلاف سعودی گزارش سازمان ملل درباره کشتار کودکان یمنی را رد کرد
سه شنبه 12 تير 1397 - 06:25

فرمانده ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره کشتار کودکان یمنی به دست نیروی ائتلاف را رد کرد و گفت که اطلاعات سازمان ملل درست نیست.

العالم-عربستان

فرمانده ائتلاف عربستان علیه یمن گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در زمینه کشته شدن کودکان یمنی در جنگ این ائتلاف علیه مردم یمن را رد کرد و آن را اطلاعات اشتباه خواند.

سرهنگ ترکی الملکی در یک نشست خبری در ریاض گفت: در این گزارش چندین نوع آمار ارائه شده و به ائتلاف نسبت داده شده است. وی تاکید کرد که این اطلاعات اشتباه هستند و توسط یک گروه محلی که وابسته به رئیس جمهور سابق یمن هستند تهیه شده است. عربستان و شرکایش هنوز منصور هادی رئیس جمهور فراری و مخلوع این کشور را رئیس جمهور یمن میداند.

ترکی الملکی ادامه دادغ این گروهها اطلاعات نادرست در اختیار کارکنان سازمان ملل قرار میدهند که هیچ سندی با توجه به مکان و زمان نیز در ان وجود ندارد.

وی مدعی شد که ائتلاف اطلاعات و آمارهایی دارد که در گزارش سازمان ملل نیامده است. این اطلاعات در این زمینه هستند که حوثیها کودکان زیر 8 سال را برای فعالیتهای نظامی به خدمت میگیرند.

در روزهای اخیر فشارهای بین المللی علیه ائتلاف متجاوز سعودی و ابوظبی به طور نسبی در یمن افزایش یافته است و در این راستا آنتونو گوترش دبیرکل پرتغالی سازمان ملل متحد با اشاره به  کشته شدن و معلولیت بیش از 600 کودک یمنی ناشی از حملات هوایی کور عربستان، این کشور را برای دومین سال پیایی در فهرست سیاه کشورهای ناقض کنوانسون حقوق کودکان قرار داد که می تواند برای پیگیرد قضایی عربستان در دادگاه کیفری بین المللی نیز مورد استفاده قرار گیرد .

همچنین شورای اروپا قطعنامه ای را درباره جنگ یمن به تصویب رسانده و در آن با تشریح گستره فجایع انسانی ناشی از حملات عربستان به یمن خواستار حل سیاسی بحران شده و بر توقف آتش بس در شهر بندری الحدیده جهت استمرار امدادرسانی تاکید کرده است.

پربیننده ترین خبرها