فیلم؛ پاسخ قاطع روحانی به همتای سوئیسی درباره رژیم صهیونیستی

چهارشنبه 13 تير 1397 - 03:06

رئیس جمهور کشورمان در پایتخت سوئیس با صراحت تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را نامشروع و متجاوز می‌داند.

العالم - ایران

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور سوئیس گفت: همانطور که پیش از این هم تاکید کردیم تا زمانی که منافع ما در توافق برجام تامین شود و مطمئن شویم که از مزایای این توافق می توانیم استفاده کنیم در آن باقی خواهیم ماند.
وی با اشاره به مذاکرات خود با آلن برسه رئیس جمهوری سوئیس گفت: بر روابط علمی، فرهنگی و فناوری بین دو کشور تاکید داشتیم و برای ما بسیار مهم است که این روابط را در سطح گسترده تر ادامه دهیم

روحانی بیان داشت: ما علاقه‌مند هستیم با کشور سوئیس راجع به مسائل منطقه و بحران‌هایی که در منطقه ما وجود دارد و به ویژه راجع به کمک‌های نوع‌دوستانه و انسانی نسبت به نجات مردمی که تحت فشار هستند به ویژه مردم یمن با همدیگر همکاری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: من یک بار دیگر می‌خواهم از میهمان‌نوازی‌های بسیار گرم دولت و ملت سوئیس از من و هیأت همراه به ویژه آقای رئیس جمهور تشکر و سپاسگزاری کنم.

روحانی در ادامه  در واکنش به بخشی از سخنان رئیس جمهور سوئیس مبنی بر مذاکره با ایران جهت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بیان داشت: چون آقای رئیس جمهور به مسئله رژیم صهیونیستی اشاره کردند من تأکید می‌کنم که در صحبت‌های دیروز با آقای رئیس جمهور سوئیس به صراحت گفتم ایران، رژیم صهیونیستی را نامشروع می‌داند و فعالیت‌های آن را در منطقه تجاوزکارانه می‌داند. 

 

 

پربیننده ترین خبرها