نخست‌وزیر عراق خواستار کاهش شمار مستشاران نظامی آمریکا شد

نخست‌وزیر عراق خواستار کاهش شمار مستشاران نظامی آمریکا شد
چهارشنبه 13 تير 1397 - 12:50

درخواست کاهش شمار مستشاران نظامی آمریکا در عراق از اولویت‌های نشست روز گذشته «حیدر العبادی» با هیأتی از مجلس سنای آمریکا بود.

العالم - عراق 

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در دیدار با یک هیأت از مجلس سنای آمریکا به مسئله کاهش شمار مستشاران آمریکایی در عراق اشاره کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سوم جولای (دیروز سه‌شنبه)، العبادی میزبان هیأتی از مجلس سنای آمریکا در دفتر خود بود.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی و عضو  تخصیص بودجه و کمیته نیروهای مسلح، «الیزابت وارن»  سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست و عضو کمیته نیروهای مسلح، «داگلاس سیلیمان» سفیر آمریکا در عراق و ژنرال «پل فنک» فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه و شماری از مستشاران نظامی آمریکایی از جمله حاضران در این نشست بودند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار درباره روابط دوجانبه میان بغداد و واشنگتن، حمایت از عراق در تمامی زمینه‌ها، اوضاع منطقه و کاهش شمار مستشاران آمریکایی در عراق رایزنی شد.

هیأت مجلس سنا در این نشست، توان نیروهای عراقی و پیروزی‌ آنها بر گروه‌ تروریستی داعش و آزادسازی خاک این کشور و دفاع از شهروندان را ستودند و بر تداوم حمایت از عراق در بخش‌های آموزشی و تسلیحاتی تاکید کردند.

آمریکا که پیشتر نیز در عراق حضور نظامی داشت، در سال ۲۰۱۴ یک ائتلاف بین المللی را تشکیل داد تا به بهانه مبارزه با داعش بار دیگر در خاک عراق حضور یابد اما حیدر العبادی ۱۸ آذر ماه رسما اعلام کرد جنگ علیه داعش به بیرون راندن تروریست‌ها منتهی شده و این جنگ سه ساله با پیروزی عراق پایان یافته است. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها