اگر اعراب "راشل کوری" را بازداشت می‌کردند!

اگر اعراب
جمعه 10 شهريور 1391 - 06:03

روزنامه "القدس العربي" در سرمقاله خود با اشاره به سکوت دولت آمريکا درباره پرونده قتل فعال آمريکايي در اراضي اشغالي، اين سئوال را مطرح کرد که اگر اين شهروند آمريکايي در کشوري عربي بازداشت مي شد، کاخ سفيد چه واکنشي نشان مي داد؟

به گزراش پایگاه خبری شبکه العالم، القدس العربی نوشت: تصور كنيد اگر راشل كوري در يك كشور عربي يا اسلامي فقط بازداشت مي شد، دولت آمريكا چه واكنشي نشان مي داد؟ بي شك دولت آمريكا برای قطع روابط، متوقف كردن كمك هاي مالي و اقتصادي و اعمال تحريم ها دست به تهدید می زد، و یا ناوهواپيمابر خود را به سوي آن كشور عربي يا اسلامي مي فرستاد، زيرا دولت آن كشور با جسارت تمام يك تبعه آمريكایي را بازداشت كرده است !!!

در ادامه این مطلب آمده است: آيا پس از بازداشت فعالان خارجي در مصر كه متهم به جاسوسي، اقدامات خصمانه و تلاش براي ايجاد ناامني در اين كشور انقلابي شده بودند، دولت آمريكا تهديد نکرد که كشتي هاي جنگي خود را براي آزادكردن آنها به مصر اعزام می کند؟

القدس العربی تأکید کرد: والدين راشل كوري اعلام كرده اند كه به ديوان عالي رژیم اشغالگر براي بازنگري در حكم دادگاه، و احقاق حقوق خود مراجعه خواهند كرد. خون راشل كوري نبايد هدر برود و دستگاه قضایي ظالم این رژیم بايد در برابر افكار عمومي جهان خصوصا افكار عمومي غرب رسوا شود، تا همگان بدانند كه ادعای نادرست و دروغ "اسرائيل ، تنها نظام متمدن و دمكراتيك منطقه" افسانه اي بيش نيست.  

ريچارد فالك گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در مناطق فلسطيني (كرانه باختري رود اردن و باريكه غزه) گفت : امتناع دادگاه از بررسي دادخواست مربوط به قتل راشل كوري "بي عدالتي و فرار از مجازات" محسوب مي شود .

يك دستگاه بولدوزر اسرائيلي سال 2003 راشل كوري تبعه آمريكایي حامي ملت فلسطين را كه به تخريب منازل فلسطيني ها معترض بود، در شهر رفح در جنوب باريكه غزه زيرگرفت و كُشت.  

راشل كوري با گروهي از فعالان خارجي حامي ملت فلسطين به باريكه غزه رفته بود تا اعتراض خود را به سياست نژادپرستانه اسرائيلي " تخريب منازل، ريشه كني درختان و ارعاب شهروندان بي دفاع فلسطینی" اعلام كند و هيچ سلاح و حتی سنگي در دست نداشت، و فقط وجدان انساني خود را در سينه اش حمل مي كرد كه از هر بمب و گلوله اي قويتر است .  

با وجود بي توجهي دستگاه قضائي رژیم صهیونیستی به دادخواست والدين راشل كوري، دولت آمريكا هيچ واكنشي به این مسأله نشان نداد؛ در حالي كه حمايت از حقوق راشل كوري و خانواده اش جزء وظايف دولت واشنگتن است .  

قضات صهیونیست پس از مخالفت با بررسي دادخواست والدين راشل كوري، مدعي شدند كه این دختر جوان تصادفي و غيرعمدي كشته شده است؛ در حالي كه سرباز اسرائيلي سوار بر بولدوزر، به آساني راشل كوري را مي ديد و مي دانست كه وي مي خواهد مانع تخريب منازل فلسطيني‌ها روي سر زنان و كودكان شود .

دادگاه مركزي رژیم صهیونیستی در شهر حيفا سه شنبه قبل، با خودداری از بررسي دادخواست والدين راشل كوري، ارتش این رژیم را از اتهام قتل این فعال حامی ملت فلسطین تبرئه کرد. 

القدس العربی ادامه داد: ما نمي خواهيم به بررسي معاهدات و قوانين بين المللي مانند كنوانسيون هاي چهارگانه ژنو كه اسرائيل را به عنوان اشغالگر و مرتكب جرايم مختلف محكوم مي كنند ، بپردازيم  زيرا بررسي اين اسناد بين المللي در خصوص اسرائيل بي فايده است زيرا این رژیم با حمايت هاي آمريكا، خود را برتر از هر قانون و معاهده بين المللي مي داند . كنوانسيون هاي چهارگانه ژنو نيروي اشغالگر را ملزم به حمايت از غيرنظاميان بدون هيچ شرط و شروطي مي كند.



پربیننده ترین خبرها