ادعای یک پلیس انگلیسی درباره مسمومیت با عامل اعصاب

ادعای یک پلیس انگلیسی درباره مسمومیت با عامل اعصاب
يکشنبه 17 تير 1397 - 06:50

در ادامه ادعاهای لندن درباره وقوع حملات شیمیایی با گاز اعصاب، یک افسر پلیس بامداد یکشنبه در بیمارستان بستری شد.

العالم-اروپا

منابع محلی انگلیسی از انتقال یک افسر پلیسی که گفته می‌شد به وسیله عامل شیمیایی گاز اعصاب مسموم شده‌ بودند، به بیمارستان خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی.ان.ان» بیمارستان شهر «سوویندون» در انگلیس اعلام کرد که این افسر پلیس به دلیل وخامت حال جسمانی، در این مرکز درمانی بستری شده است.

پلیس انگلیس بامداد پنجشنبه مدعی شد دو شهروند این کشور که پیشتر به بیمارستان منتقل شده بودند با عامل اعصاب «نوویچوک» مسموم شده‌اند و اکنون در وضعیت وخیمی قرار دارند.

سالربزی شهری است که چند ماه پلیس «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش در آنجا بیهوش پیدا شدند و لندن بعداً مدعی شد دولت روسیه با گاز اعصاب «نوویچوک» به آنها حمله کرده است.

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت.

 این جاسوس دوجانبه به همراه دختر ۳۳ ساله‌‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. به دنبال این حادثه پلیس محلی اعلام کرد که این دو در معرض عامل اعصاب «نوویچوک» قرار گرفته‌اند.

بعد از آنکه دولت انگلیس روسیه را به انجام این «حمله» متهم کرد، تنش‌ها در روابط دو کشور به طرز بی‌سابقه‌ای اوج گرفت و هر دو طرف شماری از دیپلمات‌های طرف مقابل را اخراج کردند.

پلیس انگلیس، در واقعه جدید هنوز انگشت اتهام را متوجه روسیه نکرده، اما دست‌کم نقاط تشابه فراوانی میان پرونده این زوج و واقعه مربوط به «اسکریپال» وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها