كارشناس سوري:

شوراي امنيت ازبحران درسوريه حمايت مي كند

شوراي امنيت ازبحران درسوريه حمايت مي كند
جمعه 10 شهريور 1391 - 14:32

دمشق (العالم) ـ نويسنده و كارشناس سياسي سوري، شوراي امنيت را به دست داشتن در بحران داخلي سوريه متهم كرد و گفت: اين شورا بحران سوريه را تشديد و از طرف هائي كه عليه اين كشور توطئه مي كنند، حمايت مي كند.

رياض صقر روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: فرانسه يكي از طرف هاي توطئه گر عليه سوريه است كه با انگليس و ديگر متحدان خود در اين امر همكاري مي كند و هدفش از ارائه پيش نويس قطعنامه ضد سوريه به شوراي امنيت همزمان با برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، اخلال در اين اجلاس و تأثيرگذاري بر مصوبات آن است.

صقر گفت: جمهوري اسلامي ايران با برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران كاري بزرگ انجام داد.

وي افزود: در حالي كه مسائل مهمي در اجلاس تهران تصويب شد ولي نشست شوراي امنيت كه (پنجنشبه 9شهريور) به درخواست فرانسه برگزار شد، هيچ نتيجه و نقطه مشتركي نداشت و تحريم اين نشست از سوي آمريكا، روسيه و چين بيانگر بي نتيجه بودن آن است.  

صقر خاطرنشان كرد: مسئولان تركيه و آمريكا اخيراً در آنكارا با يكديگر ديدار كردند و به بررسي موضوع ايجاد منطقه پرواز ممنوع در مرزهاي سوريه به عمق 10 كيلومتر در مناطق حلب و ادلب به بهانه ايجاد پناهگاهي براي آوارگان سوري پرداختند.

اين كارشناس سياسي گفت: تركيه قادر به ايجاد منطقه پرواز ممنوع در مرزهاي سوريه و تأمين هزينه هاي آن نيست زيرا ايجاد چنين منطقه اي به معناي وقوع جنگ تمام عيار در خاورميانه است.

وي افزود: مسئولان تركيه به همين دليل در ديدار اخير خود با مسئولان آمريكائي در آنكارا خواستار حمايت مالي كشورهاي حاشيه خليج فارس ، حمايت نظامي آمريكا و پشتيباني هوائي ناتو از طرح ايجاد منطقه پرواز ممنوع در مرزهاي سوريه شدند.

A.D-31-12:22

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها