فوت زنی که در انگلیس با عامل اعصاب مسموم شده بود

فوت زنی که در انگلیس با عامل اعصاب مسموم شده بود
دوشنبه 18 تير 1397 - 02:16

پلیس انگلیس بامداد دوشنبه اعلام کرد زنی که چند روز پیش با عامل اعصاب مسموم شده بود در بیمارستان فوت کرد.

العالم-اروپا

پلیس انگلیس بامداد دوشنبه اعلام کرد یکی از دو شهروند این کشور که به دلیل مسمومیت با عامل اعصاب «نوویچوک» به بیمارستان منتقل شده بودند در بیمارستان فوت کرده است.

این زوج انگلیسی روز شنبه در خانه‌ای در شهرک «آمسبوری»، واقع در شهر «ویلستر»، با علائم مسمومیت با گاز اعصاب پیدا شده بودند. این منطقه در نزدیکی شهر «سالزبری» قرار دارد که دولت انگلیس قبلاً روسیه را به حمله با همین عامل اعصاب به یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش متهم کرده بود.

مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس‌تبار و دخترش باگاز اعصاب «نوویچوک»، چند ماه پیش باعث تنش‌های بی‌ساقه در روابط انگلیس و روسیه شده و هر دو طرف شماری از دیپلمات‌های طرف مقابل را اخراج کردند.

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت.

پلیس انگلیس، در واقعه جدید هنوز انگشت اتهام را متوجه روسیه نکرده، اما دست‌کم نقاط تشابه فراوانی میان پرونده این زوج و واقعه مربوط به «اسکریپال» وجود دارد.

در حادثه «اسکریپال»، روسیه اتهامات انگلیس درباره هر گونه نقش‌آفرینی در حادثه را رد کرده و پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق درباره این حادثه داد. انگلیس این پیشنهادات را رد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها