معرفی کابینه جدید ترکیه / داماد اردوغان وزیر خزانه داری شد

معرفی کابینه جدید ترکیه / داماد اردوغان وزیر خزانه داری شد
سه شنبه 19 تير 1397 - 05:53

رئیس جمهور ترکیه کابینه جدید خود را معرفی کرد که براساس آن مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ماند، ژنرال آکار وزیر دفاع و داماد اردوغان نیز وزیر خزانه داری تعیین شدند.

العالم - ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چند ساعت بعد از مراسم تحلیف و آغاز سیستم جدید حکومتی در این کشور اعضای کابینه خود را معرفی کرد.

براساس این گزارش، در سیستم جدید پست نخست وزیری حذف شده است و بنعلی ایلیدیریم دیگر در کابینه اردوغان سمتی نخواهد داشت.

بنابراین بینالی ایلدیریم آخرین نخست وزیر تاریخ ترکیه لقب گرفت. گفته میشود وی قرار است رئیس پارلمان ترکیه شود.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سمت خود ابقا شد و ژنرال هولوسی آکار که رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه بود به عنوان وزیر دفاع تازه ترکیه برگزیده شد. 

براساس گزارش اسوتنیک، برات آلبرایک داماد اردوغان نیز به عنوان وزیر خزانه داری و دارایی این کشور انتخاب شده است. 

رجب طیب اردوغان پس از مراسم تحلیف که عصر دوشنبه برگزار شد، در کاخ ریاست‌جمهوری و طی مراسمی، به عنوان اولین رئیس‌جمهور حاصل از انتخابات، دوره خود را آغاز کرد.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، در مراسم تحلیف که مهمانان خارجی و انبوهی از مردم حضور داشتند، اردوغان گفت که درهای سیاست اشتباه گذشته دیگر بسته شده است.

او افزود: در طول 40 سال گذشته همواره شعار ما این بود که برای خدمت آمده‌ایم و از خداوند می‌خواهم که ما را در برابر توطئه‌ها حفظ کند.

وی همچنین گفت: فرصت استفاده از آزادی و درآمدهای کشور را برای شهروندانمان فراهم می‌کنیم، بدون اینکه به مذهب و اعتقادات و نژاد آن‌ها توجه‌ای کنیم. او همچنین تأکید کرد که به مبارزه علیه گروههای تروریستی ادامه خواهد داد.

اردوغان افزود: برای اولین بار از زمان دوره عثمانی، ترکیه بدون کودتا و یا زور، مسیر خود را انتخاب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها