نشست تهران همه پرسي بين المللي درحمايت ازفلسطين

نشست تهران همه پرسي بين المللي درحمايت ازفلسطين
يکشنبه 12 شهريور 1391 - 06:20

شخصيت هاي فلسطيني با اشاره به برجسته بودن موضوع فلسطين در نشست سران جنبش غير متعهدها گفت: نشست تهران در واقع همه پرسي بين المللي درحمايت از فلسطين بود.

عاطف عدوان نماينده مجلس قانون‌گذاري فلسطين يكشنبه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد كه رييس جمهوري اسلامي ايران و رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در ديدار خود در تهران، بر ضرورت آشتي ملي واقعي در فلسطين تاكيد كردند.

عدوان خاطرنشان كرد: جنبش غيرمتعهدها در گذشته به نوعي سستي و ضعف دچار شده بود. ما انتظار داريم كه اين جنبش به طور ثابت از فلسطين حمايت كند و در نشست تهران نيز اين حمايت برجسته بود.

وي گفت: اولويت قائل شدن به فلسطين در نشست تهران خدمت به ملت اين سرزمين بود و اين مساله را بار ديگر در اذهان عمومي بين‌المللي مطرح كرد.

واصل ابويوسف، عضو كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف)، در اين باره گفت: حق تعيين سرنوشت، حق بازگشت آوارگان، حق تشكيل كشور مستقل فلسطين با حاكميت كامل به پايتختي قدس در اراضي اشغالي سال 1967 اصولي است كه بر آن تاكيد مي‌كنيم و نشست تهران نيز در واقع به نوعي همه پرسي در اين باره بود.

ابويوسف تصريح كرد: در ديدار محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان، با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز بر تحقق آشتي ملي واقعي و پايان دادن به اختلاف و دودستگي فلسطينيان تاكيد شد.

وي گفت: ما بر اين باوريم كه در نشست بين المللي جنبش غير متعهد ها در تهران، راي‌گيري درباره كشور فلسطين انجام شد و بايد همه نهادهاي بين‌المللي براي عملي شدن اين مساله آن را پيگيري كنند.

نشست سران جنبش غیر متعهدها جمعه (10 شهریور) با صدور بیانیه پایانی در تهران خاتمه یافت.

Fz-18:53-31   

پربیننده ترین خبرها