اذعان صهیونیستها به موفقیت اجلاس تهران

اذعان صهیونیستها به موفقیت اجلاس تهران
يکشنبه 12 شهريور 1391 - 07:28

حضور دو سوم اعضاي مجمع عمومي سازمان ملل در اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران، همه تلاشهاي رژيم صهيونيستي را براي انزواي ايران و به شکست کشاندن اين اجلاس ناکام گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایهود یعری" تحلیلگر مسائل عربی کانال دو تلویزیون رژیم اشغالگر در این زمینه گفت: "شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران برگزار شد؛ به نظر می رسد کشورهایی که خود را غیر متعهد و بی طرف می نامند، در جبهه ایران قرار گرفتند؛ ایران سعی دارد این جنبش را به جنبشی ضد خودکامگی آمریکا وغرب تبدیل کند". 

یعری خاطرنشان کرد: "برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران، دستاورد دیپلماتیک بزرگی برای این کشور به‌شمار می آید؛ این اجلاس تلاش برای محاصره سیاسی و انزوای ایران را درهم شکست".

یعری ادامه داد: "بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد در اجلاس تهران حضور یافت، و با رهبری ایران و رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد".

این کارشناس صهیونیست ادعا کرد: "ایران از حضور بان کی مون برای پیشبرد برنامه هسته ای خود استفاده کرد".

گزارشگر کانال دو رژیم اشغالگر نیز دراین باره گفت: "مسؤلان ایران در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کردند، هیچ قید و شرطی را در زمینه مقدار و در زمینه درجه غنی سازی برای برنامه هسته ای خود نمی پذیرند".

وی افزود: "ایران همچنین همزمان با اجلاس جنبش عدم تعهد نمایشگاهی در زمینه دستگاههای سانترفیوژ پیشرفته خود، برگزار کرد .. مسؤولان ایرانی همچنین زمینه بازدید از سایت هسته ای نطنز را برای شرکت کنندگان در اجلاس فراهم کردند".

گزارشگر صهیونیست در خصوص سفر مرسی به ایران گفت: "مسؤلان ایرانی در دیدار با رئیس جمهور جدید مصر در صدد متبلور کردن طرح جدیدی برای حل بحران سوریه هستند؛ که این طرح ترکیه و کشورهای غربی را دربر نمی گیرد".

وی ادامه داد: "حضور بان کی مون  در ایران و دیدار وی با مسؤلان ایرانی بسیاری از سران دنیا را عصبانی کرد".

در همین حال تلویزیون رژیم اسرائیل بخشی از اظهارات بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران را پخش کرد.

بان کی‌مون گفت: "ایران نقش بسیار مهم و سرنوشت سازی را در منطقه ایفا می کند، و نقش این کشور در حل و فصل بحران سوریه بسیار مؤثر خواهد بود. من می خواهم در خصوص مسائل سوریه با رهبر ایران و رئیس جمهور این کشور و دیگر مسؤولان ایرانی گفت وگو کنم".

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین اظهارات "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه ایران را در این زمینه پخش کرد.

صالحی تصریح کرد: "ما از شرکت کنندگان در اجلاس تهران برای بازدید از مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله سازمان انرژی اتمی و نیروگاههای اتمی نطنز و منطقه اقتصادی ویژه انرژی پارس دعوت بعمل آوردیم؛ آقای احمدی نژاد مجوز بازدید از نیروگاه اتمی نطنز را صادر کردند".

تلویزیون اسرائیل همچنین اظهارات "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم را درباره اجلاس تهران پخش کرد.

نتانیاهو گفت: "امروز 120 کشور در تهران حضور یافتند و با مسؤلان کشوری که نه تنها حادثه هولوکاست را انکار می کند بلکه بر زوال اسرائیل تاکید می کند، ابراز همدلی و دوستی کردند"

نتانیاهو با عصبانیت مدعی شد: "به نظر من این یک لکه ننگی برای جامعه بشری است".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها