لودریان: به ترامپ اجازه نمی‌دهیم اروپا را بی‌ثبات کند

جمعه 22 تير 1397 - 13:43

وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی تلویزیونی در انتقاد از سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا در برابر اروپا گفت که پاریس اجازه نمیدهد ترامپ اتحادهی اروپا را بی ثبات کند.

العالم- اروپا

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از سیاست‌های اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فرانسه در برابر اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد.

وی در این مورد به شبکه تلویزیونی BFM گفت: «او توافق آب‌وهوایی را به خطر انداخت و توافق هسته‌ای با ایران و مدل عملیاتی سازمان ملل را هم به خطر انداخت. او این واقعیت را تحمل نمی‌کند که موجودیت یک پارچه‌ای به نام اتحادیه اروپا وجود دارد...او اقداماتی را در برابر اروپا انجام می‌دهد که در زمینه تجاری با هدف بی‌ثبات کردن اروپا صورت می‌گیرند اما اروپا اجازه نخواهد داد که بی‌ثبات شود.»

از ماه مارس گذشته پس از اینکه واشنگتن اعلام کرد که تعرفه 25 درصدی بر فولاد و  تعرفه 10 درصدی بر آلومینیوم وارداتی از اروپا اعمال می‌کند، تنش تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا شدت گرفته است.

این موضوع انتقاد طرف‌های اروپایی را به دنبال داشت و مقامات اروپایی اعلام کردند که با تصمیم‌های اقتصادی ترامپ مقابله خواهند کرد.

«برونو لومیر» وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که آمریکا در پاسخ به نامه‌ای که در آن از آمریکا درخواست شده بود تا به شرکت‌های اروپایی اجازه بدهد که همچنان به همکاری‌های بازرگانی قانونی با ایران ادامه دهند، پاسخ منفی داده است.

لومیر در این مورد به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: «بهار (گذشته) من نامه‌ای برای «استیفن منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشتم و از او خواستم تا برای شرکت‌های اروپایی که فعالیت‌های اقتصادی قانونی با ایران دارند استثنا قائل شود و در برابر تحریمها به آنها معافیت اعطا کند. حالا ما پاسخ (این نامه) را از آمریکا گرفته‌ایم: پاسخ منفی است.»

وزیر دارایی فرانسه در این گفت‌وگو که در نسخه امروز جمعه فیگارو منتشر شده، همچنین بر لزوم اقدامات فوری به منظور تضمین حاکمیت تجاری اتحادیه اروپا تاکید کرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها