سالروز جنگ 33 روزه و پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر رژیم صهیونیستی

سالروز جنگ 33 روزه و پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر رژیم صهیونیستی
جمعه 22 تير 1397 - 15:05

12 سال از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان در ماه ژوئیه ( تموز ) سال 2006 می گذرد. جنگی که 33 روز به طول انجامید و در آن نیروی مقاومت با قدرت پیروز شد و صهیونیست ها به شکست مفتضحانه در این جنگ و ناکام ماندن در تحقق اهداف شان اذعان کردند.

العالم - لبنان

رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ نامحدودی علیه لبنان دست به این عملیات زد و از پیش برای ان آماده شده بود. این جنگ 33 روز طول کشید و صهیونیست ها به هیچ یک از اهداف مد نظر خود دست نیافتند به همین علت بارها مجبور شدند برنامه نظامی خود و برنامه زمانی  آن را تعدیل و تغییر دهند به خصوص پس از آن که فهمیدند وارد یک جنگ فرسایشی شده اند.

اتفاقات مهمی و منحصر به فردی روند جنگ را تغییر داد و شکست ارتش اسرائیل را که مدعی ارتش شکست ناپذیر بود فراهم کرد و یکی از مهم ترین این اتفاقات این بود که نیروی مقاومت لبنان ناوچه جنگی معروف صهیونیست ها را در مقابل سواحل بیروت هدف قرار داد و تصاویر مربوط به آن نیز به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش شد.

نبرد بنت جبیل و مارون الراس نیز به خوبی در یاد و خاطره صهیونیست ها باقی مانده است پس از آن که نظامیان این رژیم و ارد این مناطق مرزی در لبنان شدند تا مقاومت را شوکه و غافلگیر کنند ولی با به جا گذاشتن تلفات و خسارت های سنگین دست از پا دراز تر بازگشتند و این حقیقتی است که صهیونیست ها خود به آن اذعان می کنند.

رویداد مهم دیگر نبرد وادی الحجیر است نبردی که نظامیان صهیونیست آن را جهنم بزرگ توصیف کردند و در این نبرد بود که تانک های معروف صهیونیستی به نام مرکاوا یکی پس از دیگری هدف قرار می گرفت و منهدم می شد و اسطوره بودن این نوع از تانک ها نیز پایان یافت و به یکی از عوامل توقف جنگ منجر شد.

پربیننده ترین خبرها