درگیری ها در لیبی 7 کشته و 219 زخمی برجای گذاشت

درگیری ها در لیبی 7 کشته و 219 زخمی برجای گذاشت
يکشنبه 24 تير 1397 - 03:14

منابع بیمارستانی و امنیتی در شهر بنغازی لیبی اعلام کردند در جریان درگیری ها در این شهر طی ماه ژوئن (نهم خرداد تا دهم تیر)، دست کم هفت نفر کشته و بیش از 219 نفر زخمی شدند.

العالم-لیبی

به گزارش الوسط، بیشتر کشته ها و زخمی ها بین 20 تا 30 سال سن داشتند و این ارقام فقط شامل کسانی می شود که نام آن ها در بیمارستان« الجلاء» بنغازی ثبت شده است و احتمال دارد شمار دیگری از زخمی ها به بیمارستان مراجعه نکرده باشند و همچنین اجساد برخی کشته ها نیز به 4 مناطق دیگر منتقل شده باشد.

این بیمارستان در سال 2017 چهار هزار و 17 نفر از قربانیان درگیری ها در این شهر را پذیرش کرد در حالی که این رقم در سال 2016، سه هزار و 39 نفر و در سال 2015، یک هزار و 635 نفر بود.

این ارقام نشان می دهد خشونت در این شهر رو به افزایش است و این در حالی است که ارتش، مدعی بازگرداندن امنیت به این شهر شده است.

بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی است و در 650 کیلومتری شرق طرابلس و در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و تابستان سال گذشته به تصرف نیروهای ارتش تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر »درآمد.

لیبی از سال 2011 و پس از سرنگونی نظام قذافی با مشکل ناامنی مواجه است و تلاش ها برای ایجاد دولت و ارتشی قدرتمند و مرکزی همچنان بدون نتیجه مانده است. 

اکنون دو دولت موازی در لیبی فعالیت دارد، نخست دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که ریاست آن را «فایز السراج» بر عهده دارد و جامعه بین الملل از آن حمایت می کند. 

دولت دیگر مستقر در شرق این کشور (طبرق) و مورد حمایت مجلس نمایندگان که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش حمایت می کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها