جابری انصاری با رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد

دوشنبه 25 تير 1397 - 20:39

«حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی که روز دوشنبه به عنوان فرستاده ویژه «حسن روحانی» رئیس جمهوری به لبنان سفر کرده است، در ادامه دیدارهایش با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در این دیدار در «عین التینه» محل اقامت رئیس پارلمان لبنان در بیروت برگزار شد، «احمد حسینی» کاردار سفارت ایران نیز حضور داشت.
جابری انصاری در این دیدار با تشریح ابتکار عمل رئیس جمهوری اسلامی ایران در ارسال پیام برای روسا و رهبران کشورهای دوست و شرح مواضع ایران پس از خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول ماه های اخیر، مذاکرات فشرده ای را با شرکای برجام انجام داده و تنها در صورتی به حضور خود در این توافقنامه ادامه خواهد داد که طرف های دیگر برجام زمینه های لازم برای برخورداری کامل ایران از امتیازات و منافع این توافق نامه را فراهم کنند.
وی همچنین در این دیدار گزارشی از تلاش های فشرده سیاسی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی بحران های سوریه و یمن ارائه و بر اهمیت افزایش روابط و همکاری های درون منطقه ای تاکید کرد.
رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار، ضمن حمایت از تلاش های سازنده ایران برای توافق با شرکای برجام، اعزام فرستادگان ویژه از سوی رئیس جمهوری به کشورهای مختلف جهان، برای تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران را اقدامی به موقع و حکیمانه خواند.
بری همچنین با اشاره به ضرورت حل و فصل هر چه سریعتر بحران های منطقه به ویژه بحران یمن بر نقش سازنده چنین تحولی در زمینه بهبود روابط و همکاری های منطقه ای تاکید کرد. 
جابری انصاری پیش از بری با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان دیدار کرد و پیام روحانی را به وی ابلاغ کرد.

پربیننده ترین خبرها