توطئه جدید امارات برای اشغال شهر الحدیده یمن

توطئه جدید امارات برای اشغال شهر الحدیده یمن
سه شنبه 26 تير 1397 - 02:15

رسانه های یمنی از توطئه جدید امارات برای ورود و اشغال شهر الحدیده یمن پرده برداشتند.

العالم-اليمن

رسانه های یمنی اعلام کردند امارات پس از شکست نظامی در ساحل غربی یمن و دست نیافتن به اهداف خود دراشغال شهر الحدیده و ساحل غربی به توطئه های جدید از داخل این شهر متوسل شده است.

امارات از برخی عناصر و ریش سفیدان الحدیده خواسته است پوشش و بهانه لازم برای حمله هوایی گسترده به این شهر را فراهم کنند.

براساس این نقشه، طرفداران علی عبدالله صالح به عنوان هم پیمان قدیمی امارات باید با صدور بیانیه هایی از این کشور درخواست کنند که هرچه زودتر آن ها را از دست ارتش یمن و جنبش انصارالله نجات دهد.

با این درخواست، امارات مجوز لازم برای بمباران کامل بندر الحدیده که نتوانسته است با نبرد زمینی آن را اشغال کند، دریافت می کند.

همزمان با این درخواست، قرار بود نیروهایی نیز از داخل شهر الحدیده به فرماندهی طارق صالح برادرزاده علی عبدالله صالح رئیس جمهوری اسبق یمن، نظم این شهر را برهم بزنند.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات ازچهارشنبه (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

ايرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها