رئيس سازمان عربي حقوق بشر درانگليس خبر داد:

بحران در نظام پادشاهي عربستان

بحران در نظام پادشاهي عربستان
چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 09:24

لندن (العالم) ـ رئيس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس گفت: نظام حكومتي عربستان كه از پادشاهي مطلق رنج مي برد، دچار بحران شده است.

امجد سلفيتي روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، سفر پادشاه عربستان به مغرب يا هر مكان ديگر براي معالجه يا با اهداف ديگر را امري طبيعي دانست ولي در عين حال تاكيد كرد كه نظام حكومتي عربستان دچار بحران است به طوري كه فعالان حقوقي عربستاني به طور منظم تحت پيگرد قرار مي گيرند و اتهامات دروغ به آنها نسبت داده مي شود.

سلفيتي افزود: در چنين شرايطي ضروري است نظام حكومتي در عربستان به طور كلي تغيير كند. كساني كه قدرت را در اختيار دارند از نسل عقب مانده اي هستند به طوري كه پادشاه عربستان هنوز در تفكرات دهه هشتادي به سر مي برد.

رئيس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس خاطرنشان كرد: درخواست ها براي تغيير و اعتراض هاي مردمي از اوايل دهه نود در عربستان آغاز شده است و شماري از فعالان از جمله اسلام خواهان معترض آل سعود در انگليس استقرار يافتند.

سلفيتي گفت: مشكل عربستان فقط نظام پادشاهي عقب مانده آن نيست. بلكه نظام حاكم بر عربستان پادشاهي مطلق با اختيارات غير عادي است به طوري كه همواره فعالان حقوقي را تحت تعقيب قرار مي دهد به آنها اتهامات دروغين نسبت مي دهد.

وي افزود: آل سعود همچنين تلاش مي كند تا بر موارد شديد و فراوان نقض حقوق بشر در داخل اين كشور سرپوش بگذارد و اين در حالي است كه بيشتر مشاوران رژيم عربستان امريكايي يا انگليسي هستند.

رئيس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس گفت: در حال حاضر نگراني هايي در خصوص بحران عربستان در غرب وجود دارد.

سلفيتي افزود: ماندن اين حكومت آل سعود بر مسند قدرت بسيار خطرناك است و موج تغييرات در منطقه كه نظام هاي مختلف را از قدرت ساقط كرده است، روزي به عربستان نيز خواهد رسيد و در صورتي كه نظام خودش اقدام به اصلاحات و تغيير نكند، موج تغييرات آن را دگرگون خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: غربي ها بيش از آنكه نگران حقوق بشر و اصلاحات در داخل عربستان باشند به منافع خودشان مي انديشند.

سلفيتي افزود: انتظار مردم، تغيير نظام در عربستان است.
Fz-6-23:07

پربیننده ترین خبرها