آمریکا از ابتکار نماینده ویژه سازمان ملل در یمن استقبال کرد

آمریکا از ابتکار نماینده ویژه سازمان ملل در یمن استقبال کرد
جمعه 29 تير 1397 - 07:33

وزیر خارجه آمریکا در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن ابتکار دیپلماتیک برای حل بحران این کشور استقبال کرد.

العالم - آمریکا

هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه از دیدار مایکل پمپئو با مارتین گریفیتس در واشنگتن خبر داد و گفت: در این دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد گزارشی درباره تعامل همه طرف های درگیری در یمن ارائه کرد.

وی افزود: وزیر خارجه از نماینده ویژه به خاطر تلاش هایش در پیشبرد یک راه حل دیپلماتیک برای وضعیت الحدیده تشکر کرد که از بغرنج تر شدن شرایط بشردوستانه در محل جلوگیری می کند. 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو حمایت خود را از ابتکار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام و ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها بتوانند به توافق جامع سیاسی دست یابند که صلح، رفاه و امنیت را برای یمن به ارمغان می آورد.

بحران یمن از سال 1394 با تجاوز ائتلاف سعودی آغاز شد و پس از سه سال و کشتار هزاران مردم بی گناه و تخریب زیرساخت های این کشور، همچنان بر تداوم این حملات و محاصره مردم این کشور اصرار دارند.

در تازه ترین اقدام، این ائتلاف که سلاح های خود را از آمریکا و انگلیس با پرداخت هزینه های بی شمار تامین می کند، حملات بی وقفه ای را آغاز کرد تا بندر الحدیده تنها راه ارسال کمک های بشردوستانه را به تصرف درآورد.

این رفتار سعودی ها، موجب اعتراض سازمان های بین المللی و ابراز نگرانی شدید نسبت به تشدید فاجعه انسانی در این کشور فقیر شد.

پربیننده ترین خبرها