اطلاعات سری ارتش روسیه لو رفت

اطلاعات سری ارتش روسیه لو رفت
جمعه 29 تير 1397 - 17:07

فناوری های بکارگرفته شده در موشک های مافوق صوت روسیه به خارج از این کشور درز کرده و سازمان امنیت فدرال، تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده است.

العالم - اروپا

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه اعلام کرد: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه بازرسی در دفتر انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه (مسئول طراحی موشک های مافوق صوت) را آغاز کردند. 

در گزارش این رسانه گفته شد: دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه (روس کاسموس) از وضعیت پیش آمده اطلاع دارد و دستور داده است که کارکنان این سازمان با ماموران امنیتی همکاری کنند. 

روزنامه کامرسانت نیز امروز در بخش اخبار انلاین خود نوشت که ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه در دفتر انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه و دفتر دیمیتری پایسون رئیس شرکت موشک سازی و صنایع فضایی روسیه حضور یافتند. 

روزنامه روسی با اشاره به تحقیقات ماموران امنیتی در این مراکز خاطرنشان کرد که موضوع جاسوسی و خیانت به دولت روسیه مطرح است. 

در گزارش کامرسانت گفته شده است: اسرار مربوط به طراحی های موشک های مافوق صوت به خارج از روسیه انتقال یافته است و این اطلاعات محرمانه از طریق مرکز پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه به خارج انتقال یافته است.

در همین حال وزارت دفاع روسیه روز گذشته جزئیات دو موشک مافوق صوت جدید این کشور به نام های کینژال و آوانگارد را منتشر کرد. 

موشک کینژال هواپایه و دارای سرعت 10 برابر سرعت صوت و آوانگارد هم موشک زمینی با سرعتی 20 برابر سرعت صوت است.

پربیننده ترین خبرها