پوتین و ماکرون تلفنی درباره سوریه رایزنی کردند

پوتین و ماکرون تلفنی درباره سوریه رایزنی کردند
شنبه 30 تير 1397 - 17:51

کاخ کرملین از رایزنی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و فرانسه درباره تحولات سوریه خبر داده است.

العالم _ اروپا

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز (شنبه) گزارش کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد: «سران دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات سوریه و اوضاع کمک‌های بشردوستانه رایزنی کرده‌اند».

طبق گزارش کرملین،‌«دو طرف توجه خاصی به جنبه‌های بشردوستانه حل بحران سوریه از جمله اجرای طرح مشترک فرانسه و روسیه برای ارائه کمک به مردم غوطه شرقی داشتند».

وزارت دفاع روسیه پیش از این گزارش کرده بود که هواپیمای «An-124» هواپیمایی روسیه امروز (شنبه) از فرودگاهی در فرانسه محموله‌ای 44 تنی از کمک‌های بشردوستانه را به پایگاه هوایی «الحمیمیم» در سوریه منتقل کرده است.

این محموله بر اساس همکاری مشترک میان مسکو و پاریس در خصوص پروژه‌ای مشترک برای تأمین کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه به این کشور منتقل شده است. این توافق در تاریخ 24 ماه می در سن‌پترزبورگ میان رؤسای جمهور دو کشور برقرار شده بود.

نیروهای هوایی روسیه در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه برای انجام عملیات ضدتروریستی وارد این کشور شدند. روسیه در حال حاضر دو پایگاه هوایی و دریایی در سوریه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها