تلگراف گزارش داد؛

شیردهی بن سلمان این بار به یک انگلیسی جنایتکار!

شیردهی بن سلمان این بار به یک انگلیسی جنایتکار!
يکشنبه 31 تير 1397 - 14:08

روزنامه تلگراف گزارش داد که نخست وزیر اسبق انگلیس در ازای ارائه مشاوره به «محمد بن سلمان»، مبلغ 9 میلیون پوند دستمزد دریافت کرده است.

العالم _ عربستان سعودی

«تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلستان در حمایت از برنامه مدرن‌سازی محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی، به وی مشاوره می‌دهد.

روزنامه ساندی تلگراف در گزارشی نوشت، موسسه بلر با قراردادی به مبلغ 9 میلیون پوند برای برنامه دولت عربستان که تا سال ۲۰۳۰ به دنبال اصلاحات در این کشور است، به ولی‌عهد سعودی مشاوره می‌دهد. 

براساس این گزارش، موسسه تونی بلر در ماه ژانویه برای کارهایی که درباره مسائل خاورمیانه انجام داده،  مبلغ ۶.۷ میلیون دلار دریافت کرده است. 

این موسسه در واکنش به این گزارش گفته است درباره «هدایا و مبالغ اهدایی» هیچ توضیحی نمی‌دهد و از صحبت درباره گفت‌وگوهای میان بلر و اعضای خاندان سعودی نیز امتناع کرد. 

سخنگوی موسسه بلر همچنین گفته است، «ما برای حمایت از برنامه تغییرات سعودی همکاری می‌کنیم». وی افزود، این همکاری ممکن است در گزارش سالیانه موسسه آورده شود.

تونی بلر پیش از این نیز با حکومت آل سعود همکاری داشته و به خاطر واسطه گری و دلالی مبالغی را برای این همکاری‌ها دریافت کرده بود. روزنامه ساندی تایمز در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ گزارش داده بود، بلربرای برقراری توافق سرّی نفتی میان عربستان با چین، ماهیانه ۴۱ هزار پوند و ۲ درصد کمیسیون دریافت کرده بود.

تونی بلر در سال ۱۹۹۷ رهبر حزب کارگر انگلستان بود که توانست بعد از پیروزی این حزب در انتخابات سراسری، نخست وزیر انگلستان شود. دوره نخست وزیری وی ده سال و تا سال ۲۰۰۷ به طول انجامید.

فارس

پربیننده ترین خبرها