آیا جهان اجازه برقراری نظام منفور آپارتاید را به صهیونیست ها خواهد داد؟

آیا جهان اجازه برقراری نظام منفور آپارتاید را به صهیونیست ها خواهد داد؟
يکشنبه 31 تير 1397 - 14:39

پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (28 تیرماه 1397) لایحه نژادپرستی «کشور یهود» را تصویب کرد و به این ترتیب در قرن بیست و یکم شاهد به رسمیت یافتن نظام آپارتاید در ژیمی هستیم که همواره غرب از آن به عنوان نمونه ای از دموکراسی درمنطقه یاد می کرد.

العالم ـ گزارش

اگر چه همواره برای جهان اسلام و ملت فلسطین چهره کریه و زشت رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری این رژیم به وضوح مشخص بود ولی حالا دیگر آن روی سکه نیز به خوبی نمایان شده و دنیا ماهیت نژادپرستی تل آویو و روی دیگر چهره این رژیم را بی پرده به نظاره نشسته است.

براساس لایحه نژادپرستانه "کشور یهود" تمام سرزمین فلسطین فقط برای صهیونیست ها خواهد بود و ملت فلسطین از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم و زبان عربی از مدارس حذف و زبان عبری جایگزین آن خواهد شد.

براساس مصوبه نژادپرستانه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)همچنین علاوه بر اعلام شهر قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، بر توسعه شهرک‌های صهیونیست ‌نشین به عنوان ارزش ملی، ارتقای شهرک‌های فعلی و تاسیس شهرک‌های جدید تاکید شده است.

تصویب لایحه نژادپرستی در پارلمان رژیم صهیونیستی و تاکید بر قدس به عنوان پایتخت این رژیم و توسعه شهرک سازی درحالی است که تمامی این موارد براساس قطعنامه های سازمان ملل و اعلام نهادهای حقوق بشری، مغایر با حقوق ملت فلسطین است و بارها اتحادیه اروپا و مجامع بین الملل مخالفت خود را با شهرک سازی و تلقی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند، اما هیچگاه این رژیم توجهی به این مسایل نکرده و با حمایت بی قید و شرط آمریکا به راحتی به قوانین بین المللی و مخالفت های اتحادیه اروپا و کشورهای اسلامی دهن کجی کرده و اهداف نامشروع خود را پیش برده است.

رژیم صهیونیستی به رغم قطعنامه های سازمان ملل، در مناطقی که اشغالی محسوب می شود به ساخت و سازهای گسترده مبادرت کرده و این شهرک ها را به گونه ای پراکنده ساخته که هدف از آن از بین بردن عنصر زمین به عنوان پیش نیاز تشکیل کشور فلسطین بوده است. اقدامی که بسیاری آن را برنامه درازمدت رژیم صهیونیستی برای خاتمه دادن به مساله فلسطین و راهکار ایجاد دوکشور برای حل و فصل این قضیه می دانند.

در مصوبه نژادپرستانه پارلمان رژیم صهیونیستی، سرزمین فلسطین اشغالی به عنوان وطن تاریخی یهودیان شناخته شده و دولت [جعلی] اسرائیل محل زندگی تمام یهودیان جهان و پایتخت آن شهر قدس به طور کامل خواهد بود و به این ترتیب ملت فلسطین به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین از هیچگونه حقوقی برخوردار نخواهند بود، بلکه به طور رسمی صهیونیست های مهاجر در این سرزمین به رسمیت شناخته شده اند.

تصویب قانون "کشور یهود" به قدری نژادپرستانه و بهت آور است که حتی صدای خود صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو را نیز درآورده به طوری که آنها در اعتراض به این قانون به خیابان‌ها ریختند و پس از تظاهرات با انتشار بیانیه ای اعلام کردند "قانون کشوریهود، باعث می‌شود که نژادپرستی، تبعیض و تفرقه به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی‌ ما تبدیل شود. علاوه ‌بر آن، نژادپرستی و تبعیض در حال تبدیل شدن به مرکز تمایلات کابینه اسرائیل است".

رژیم صهیونیستی کانون آپارتاید

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه (31 تیرماه 1397) در واکنش به مصوبه نژادپرستانه رژیم صهیونیستی درجمع روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور با بیان این که امروز بیشتر پیداست که مبنای رژیم صهیونیستی تجاوز و اشغال است، تصریح کرد، "وقاحت را به جایی رسانده اند که می گویند فلسطین کشور اسلامی نیست حرف ما با همسایگان و جهان عرب درباره ماهیت اسرائیل اثبات شد".

وی با بیان این که ضد حقوق بشرتر از رژیم صهیونیستی وجود ندارد، گفت: "تا بحال می گفتند اسرائیل نمونه دموکراسی در منطقه است؛ امروز ثابت شده که کانون آپارتاید است".

تلاش برای محوفلسطینی ها از سرزمین مادری

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و رئیس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی، در واکنش به مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای آن را قانونی نژادپرستانه عنوان و خاطرنشان کرد، اقدام کنیست رژیم صهیونیستی در خصوص تصویب قانون تبعیض آمیز و نژادپرستانه تشکیل کشور ـ دولت مستقل بود که هدف از آن تلاش برای محو فلسطینی ها از سرزمین مادری خود می باشد، قویا محکوم می گردد.

این اقدام از یک سو مهر تاییدی بر ماهیت نژادپرستانه رژیم اشغالگر اسرائیل محسوب می شود و از سوی دیگر، چشم انداز شفافی از نیت بدخواهانه سران این رژیم مبنی بر محو مسئله فلسطین از صدر افکار عمومی جهانی را به تصویر می کشد. بدون تردید نظر به بطلان مفاد این قانون از منظر حقوق بین الملل عرفی، مشروعیت بین المللی ملت فلسطین در توسل به حق بازگشت به سرزمین مادری بر مبنای قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد و حق تعیین سرنوشت و حاکمیت مسلم و قطعی آنها بر میهن اصلی خویش، همچنان امری مسلم و انکارناپذیر است و چنین اقدامات نامشروع و بی پایه و اساسی، حقانیت آن را تحت الشعاع قرار نمی دهد.

لاریجانی به عنوان رئیس اتحادیه بین المجالس اسلامی ضمن قدردانی از واکنش کشورها، مقامات، پارلمانها و نهادهای بین المللی در محکومیت این اقدام باطل و غیر قابل قبول، از جامعه جهانی و مجامع بین المللی و منطقه ای خواست تا با مساعی و واکنش قاطعانه و حداکثری خود نسبت به محکومیت این اقدام و تشکیل نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی اقدام کنند.

وی خواستار باطل اعلام کردن هر چه سریع تر مصوبه ناعادلانه رژیم غاصب صهیونیستی و جلوگیری از نقض بیش از پیش حقوق حقه ملت فلسطین شد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه (30 تیرماه 1397) ضمن محکومیت مصوبه نژادپرستانه پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: آپارتاید در فلسطین اشغالی با همت و مقاومت ملت فلسطین برچیده خواهد شد.

بهرام قاسمی اظهار داشت: رژیم نامشروع و نژادپرست صهیونیستی بر اساس اشغال فلسطین و قتل عام صاحبان اصلی سرزمین آن شکل گرفته و اقدام اخیر پارلمان این رژیم تایید دیگری بر ماهیت و رویکرد نژادپرستانه این رژیم در طول 70 سال گذشته است.

قاسمی، حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی و اقدام دولت ترامپ در انتقال سفارت این کشور به قدس و تلاش برخی از کشورهای عربی در عادی سازی روابط با غاصبان سرزمین فلسطین و عدم مجازات این رژیم بدلیل نقض قوانین و مقررات بین المللی و کشتار روزانه مردم مظلوم فلسطین را موجب گستاخی آنان در تداوم سیاست یهودی سازی فلسطین و پاکسازی قومی عنوان کرد که بی ثباتی و ناامنی بیشتر در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه عصر نژاد پرستی و آپارتاید به پایان رسیده تاکید کرده که نژاد پرستی در فلسطین اشغالی با همت و مقاومت مردم فلسطین و ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان برچیده خواهد شد.

واکنشهای جهانی به آپارتاید رژیم صهیونیستی

اتحادیه اروپا از تصویب قانون 'کشور یهود' که حق تصمیم گیری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را به رسمیت می شناسد، ابراز نگرانی و اعلام کرده که تصویب این قانون، راه حل تشکیل دو کشور مستقل میان دو طرف را پیچیده می کند.

سخنگوی "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی خبری اعلام کرد، ما نگران هستیم و این نگرانی را ابرازکرده ایم و به تماس با مقام های اسرائیلی در این زمینه ادامه می دهیم.

موگرینی اعلام کرد که تنها راه حرکت به جلو تشکیل دو کشور است و باید از هر گامی که تحقق این راه حل را پیچیده می کند یا مانع آن می شود، اجتناب شود.

درهمین حال سازمان عفو بین الملل نیز با محکوم کردن مصوبه نژادپرستانه پارلمان رژیم صهیونیستی، این اقدام را تثبیت 70 سال نژادپرستی و نابرابری علیه فلسطینیان عنوان و خاطرنشان کرد که با این قانون شهروندان فلسطینی که یک پنجم ساکنان فلسطین اشغالی را تشکیل می دهند به طور رسمی به شهروندان درجه دو تبدیل شوند.

اتحادیه عرب هم با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد، تحمیل چنین قوانینی از سوی رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان باطل و غیر قابل قبول است و به هیچ عنوان به این رژیم اشغالگر مشروعیت نمی بخشد.

این اتحادیه مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی را خطرناک اعلام و تاکید کرد که طبق آن، حقوق مردم فلسطین در سرزمین آبا و اجدادی شان نادیده گرفته خواهد شد.همچنین این رژیم با تصویب این قانون می خواهد شهرک سازی را قانونی کند تا مقام های آن راحت تر بتوانند به مصادره زمین های فلسطینی ها و ویران کردن خانه های آن ها دست بزنند.

ابراهیم کالن، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، هم در واکنش به مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، پذیرش این اقدام نژادپرستانه که به معنی تلاش برای محو فلسطینیان از سرزمین های مادری خود است، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی به شدت این اقدام را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست در برابر این ظلم و بی عدالتی که به مردم فلسطین آن هم در برابر دیدگان جهانیان می شود، بایستد.

قطر نیز ضمن محکوم کردن مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی، آن را تثبیت نژاپرستی در فلسطین اشغالی خواند و خاطرنشان کرد، این قانون امیدها برای تحقق سازش میان فلسطینیان و اسرائیلی ها و طرح تشکیل دو کشور را از بین می برد.

درصورت اجرایی شدن قانون جدید نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، در آینده نزدیک مرحله جدیدی از آوارگی بیش از دو میلیون فلسطینی در قدس و اراضی اشغالی 1948 و نیز سرعت گرفتن ساخت و ساز و شهرک ‌سازی های غیر قانونی در سرزمین های اشغالی آغاز خواهد شد. این قانون مبتنی بر پاکسازی قومی و حذف مردم فلسطین و نادیده گرفتن حقوق آنها به عنوان ساکنان اصلی سرزمین تاریخی و اجدادی شان است.

مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی درخصوص "کشور یهود" پایانی بر ژست دموکراسی این رژیم و آغاز رسمی آپارتاید و نظام تبعیض نژادی در سرزمین های اشغالی فلسطین خواهد بود.

اگر چه جهان همواره شاهد بوده که رژیم جعلی صهیونیستی در طول حیات 70 ساله خود با وقاحت تمام و به مدد وتوهای آمریکا و حمایت بی قید و شرط واشنگتن دست خود را در کشتار ملت فلسطین و تضییع حقوق آنان بازدیده است و حتی فشارهای سازمان ملل و اعترضات جامعه جهانی و اتحادیه اروپا نیز نتوانسته روند اشغالگری وجنایات آن را متوقف کند، با این اوصاف آیا جهان پس از برچیده شدن ننگ نظام آپارتاید در کشور آفریقای جنوبی و حذف آن از کره خاکی، بار دیگر اجازه برقراری چنین نظام منفور و ضد بشری را خواهد داد؟

احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها