ترامپ کنترل بر ذخایر هسته ای این کشور را از دست می دهد

ترامپ کنترل بر ذخایر هسته ای این کشور را از دست می دهد
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 09:46

کنگره آمریکا در حال بررسی طرح جدیدی است که به موجب آن ذخایر هسته‌ای آمریکا از کنترل کاخ سفید خارج می‌شود.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، منابع خبری اعلام کردند کنگره آمریکا در حال بررسی و مذاکره بر روی یک طرح جدید است که به موجب آن اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا (NNSA) که مسئولیت نظارت بر ذخایر هسته‌ای آمریکا را بر عهده دارد، از کنترل اداره انرژی کاخ سفید خارج می‌شود.
در صورت تصویب این طرح در کنگره، اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا به نهادی مستقل تبدیل خواهد شد و کاخ سفید به گونه‌ای موثر اختیار نظارت و کنترل بر ذخایر هسته‌ای آمریکا را از دست خواهد داد.
این طرح که با هدف خارج کردن اختیار کنترل بر قدرت بازدارنده هسته‌ای از حیطه اختیارات کاخ سفید تنظیم شده با انتقاد شدید ریک پری وزیر انرژی آمریکا و برخی از نمایندگان کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه روبرو شده است. ولی تلاش‌های آنان برای خنثی کردن این طرح به جایی نرسیده است.
سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد این طرح تهدیدی برای امنیت ملی کشور به شمار می‌رود.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وعده داده است توانمندی‌های هسته‌ای امریکا را تقویت کند. وی تاکید دارد که تسلیحات هسته‌ای کشور طی مدتی طولانی امروزی سازی نشده و منسوخ و قدیمی است. وی قول داده است با هدف بهینه سازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا و تولید تسلیحات هسته‌ای جدید برنامه نوینی را آغاز کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها