تغییرات در کابینه روحانی؛ از گمانه زنی تا واقعیت

تغییرات در کابینه روحانی؛ از گمانه زنی تا واقعیت
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 21:32

پس از خروج آمریکا از برجام و ایجاد جنگ روانی و افزایش بی رویه قیمت ها به ویژه نرخ ارز و سکه و توفیق نه چندان مناسب دولت درمهار این گرانی ها، زمزمه هایی در خصوص لزوم تغییر درکابینه دولت به ویژه تقویت تیم اقتصادی به گوش می رسد به طوری که رییس دفتر رییس جمهور نیز از بررسی ها برای تغییرات در کابینه سخن گفته است.

العالم ـ گزارش

خروج دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از برجام، تقلای واشنگتن برای بازگرداندن تحریم های ایران و ایجاد جو روانی در خصوص همراه کردن برخی کشورها از جمله کشورهای منطقه برای فشار اقتصادی بر ایران، درمجموع شرایطی را به وجود آورده که نیازمند تحرکات و برنامه ریزی جدید سیاسی و به ویژه اقتصادی برای گذر امن از شرایط موجود است.

تغییرات کابینه در دست بررسی

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ظهر چهارشنبه (27 تیرماه 1397) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تغییرات کابینه خاطرنشان کرد، امروز با شرایط جدیدی مواجه هستیم که بعد از خروج آمریکا از برجام و برخی تحریم‌ها‌ی به وجود آمده و مهم‌تر از آن جنگ روانی که به ملت ایران تحمیل می‌شود. رئیس جمهوری در حال بررسی اسامی مختلف هستند تا در فرصت مناسب برخی تغییرات انجام شود.

محمود واعظی تنظیم وضعیت با شرایط جدید را از سوی اعضای کابینه یاد آور شد و خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهور برخی از اعضای کابینه را که در شرایط عادی انتخاب کردند بررسی می‌کنند تا برخی از تغییرات انجام شود و شخص رییس جمهور اسامی و تعداد تغییرات در دولت از جمله در تیم اقتصادی را اعلام خواهد کرد.

گزینه های احتمالی تغییر در کابینه

مساله تغییرات درکابینه دولت روحانی تا بدانجا در محافل خبری پیش رفته که برخی گمانه زنی ها به اسامی گزینه های تغییرات درکابینه رسیده و از جمله از محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست یاد کرده اند.

این در حالی است که سخن گفتن ازگزینه های حذفی دولت و از جمله تیم اقتصادی با توجه به شرایط حساس موجود به آسانی میسر نیست و پیچیدگی ها و الزامات خاص خود را دارد.

آن چه مسلم است مسایلی چون، تحریم، تهدیدهای روانی آمریکا، بی‌ثباتی در بازار ارز، تخلفات در واردات خودرو، نابسامانی اختصاص ارز به برخی شرکت‌ها، مساله واگذاری سکه و ... لزوم تغییرات درکابینه را با هدف مقابله با مشکلات موجود و برنامه ریزی منسجم و کاربردی بیش از پیش پررنگ کرده اما آنچه که در گمانه زنی ها مطرح می شود با آنچه که در واقعیت رخ خواهد داد، بی شک متفاوت خواهد بود.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها