اردن در آستانه انقلاب

اردن در آستانه انقلاب
جمعه 17 شهريور 1391 - 07:06

مسئولان سابق و کارشناسان اردني درباره پيامدهاي خطرناک ادامه بحران سياسي و اقتصادي در اين کشور و بدترشدن اوضاع زندگي مردم هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  بدترشدن وضع معیشتی مردم، بحران در روابط دولت و مجلس، از سرگیری تظاهرات و اعتراضها و تغییر 5 دولت طی 2 سال، موجب شده است که مسئولان سابق و کارشناسان درباره رسیدن وضعیت این کشور به نقطه بدون بازگشت هشدار دهند.

در سایه انتقاد کارشناسان اقتصادی از ادامه هدر دادن اموال عمومی از سوی دولت، و افزایش شدید تورم در اردن، نمایندگان پارلمان این کشور هفته گذشته، برای نخستین بار خواستار برکناری دولت "فایز الطراونه" شدند.

در همین راستا، "طاهر المصری" رئیس سابق مجلس سنا و  نخست وزیر اسبق تأکید کرد که اردن در شرایط بسیار دشواری به سر می برد.

وی با تأکید بر اهمیت گوش دادن به مطالبات مردم اظهار داشت، ایجاد دوباره حالت خفقان در کنار اختلافات سیاسی و غیر سیاسی، موجب برانگیختن انگیزه ای واقعی در مردم برای اصلاح در این کشور می شود.

از سوی دیگر "احمد عبیدات" نخست وزیر اسبق اردن که ریاست جبهه مخالفان ملی را برعهده دارد، تأکید کرد که درخواست از دولتها در شرایط کنونی بیهوده است، و باید این درخواستها به گوش پادشاه رسانده شود.

"سامر الطویل" کارشناس اقتصادی و از وزرای سابق اردنی نیز با اشاره به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی در این کشور گفت: دولتهای اردن یکی پس از دیگری مسئول تراکم بحران اقتصادی در این کشور از زمان آغاز بحران اقتصادی جهانی هستند.

"جمانه غنیمات" سردبیر روزنامه "الغد" اردن نیز درباره اوضاع سیاسی و خفقان موجود درا ین کشور گفت: کلید حل بحران خفقان سیاسی در کوتاه مدت باز کردن باب گفت و گوی سیاسی در خصوص انتخابات و تغییر وضعیت تک صدایی در کشور است، به صورتی که شهروندان حداقل در انتخابات بتوانند 2 گزینه برای رأی دادن داشته باشند.

اردن طی 3 روز اخیر شاهد از سرگیری تظاهرات و اعتراضهای مردم به افزایش قیمت سوخت بوده است .. این درحالی است که گروه های مخالف هشدار داده اند با توجه به شکستهای سیاسی و اقتصادی دولت، تظاهرات و اعتراضهای خیابانی را دوباره راه خواهند انداخت.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها