تدارک امارات برای تشکیل ارتش سایبری در جنوب یمن

تدارک امارات برای تشکیل ارتش سایبری در جنوب یمن
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 05:13

دولت امارات با هدف جعل رویدادها و انعکاس وارونه اخبار مربوط به تحولات یمن و منطقه، تشکیل ارتش سایبری را تدارک دیده که در آن فعالان رسانه‌ای جنوب یمن نیز حضور دارند.

العالم-یمن

امارات دیروز یکشنبه گروهی از اصحاب رسانه جنوب یمن را به مصر اعزام کرد تا در این کشور در خصوص شبکه‌های اجتماعی و نحوه استفاده از آن برای تاثیرگذاری روی مخاطبان و جذب کردن آنها، دوره آموزشی ببینند.

منابع یمنی می‌گویند که هدف اصلی امارات از ایجاد این کارگاه آموزشی، یادگیری فعالان رسانه‌ای در زمینه الکترونیکی و در نتیجه همکاری با کمیته‌‌ها و تیم‌های سایبری است که روی پیروزی و موفقیت امارات در یمن تمرکز دارند.

منابع محلی در جنوب یمن اعلام کردند که گروهی از فعالان رسانه‌ای و روزنامه نگاران جنوب یمن که به جدایی جنوب این کشور از شمال آن گرایش دارند، از پنجشنبه گذشته برای شرکت کلاس‌های آموزشی در مصر حضور دارند.

بر اساس این گزارش، امارات با اجرای این طرح همچنین می‌خواهد به قطر که طی سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، ضربه بزند.

جنوبی‌های یمن اخیرا در شبکه‌های اجتماعی از جمله «توئیتر»  هشتگی  علیه قطر با عنوان «دوحه_می‌کشد_عدن» به راه انداخته‌اند و این کشور را به ارتکاب «جنایت در عدن» متهم کردند.

این در حالی است که امارات، یکی از اعضای اصلی ائتلاف سعودی، با سوء استفاده از جنوبی‌هایی که خواهان جدایی جنوب از شمال یمن هستند، دست به اقدامات جنایتکارانه در عدن در راستای اهداف و منافع خود می‌زند.

علاوه بر آن،‌ نیروهای اشغالگر امارات در جنوب یمن سعی در اخراج عناصر طرفدار دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی دارند و از همین روی دست به اقدامات جنایتکارانه و ترور علیه طرفداران آنها می‌زنند  که نمونه اخیر آن ترور امام جماعت مسجدی در منطقه «المعلا» در عدن و ترور نافرجام معاون سازمان اطلاعات جنوب یمن است.

 افراد مسلح ناشناس روز شنبه گذشته شیخ «محمد راغب بازرعه» امام جماعت مسجد عبدالله عزام را در منطقه «المعلا» واقع استان عدن در جنوب یمن ترور کردند. روز شنبه همچنین «ابو مشعل الکازمی» معاون سازمان اطلاعات عدن به دست افراد مسلح ترور و زخمی شد و از این ترور جان به در بُرد.

کارشناسان به صراحت تاکید دارند که «اشغالگران» اماراتی در جنایت‌های عدن دست دارند، اما با راه انداختن کمپین رسانه‌ای علیه عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن که مقیم عربستان شده است، سعی می‌کنند، او را مسئول این ترورها معرفی کنند.

برخی منابع خبری می‌گویند که امارات با راه‌اندازی کمپین رسانه‌ای می‌خواهند وانمود کنند که مجرمان بازداشت‌شده‌ در جنوب یمن که به دستور عبدربه منصور هادی آزاد شدند، در این ترورها دست دارند و بنابراین باید به زندان‌ برگردند.

«عدن» و سایر استان‌های جنوبی یمن که تحت سیطره عربستان و امارات دو عضو اصلی «ائتلاف عربی» قرار دارند، این روزها شاهد حملات تروریستی مختلف در سایه ناامنی و انتشار شبه‌نظامیان هستند.

منابع خبری یمن می‌گویند که جنوب یمن به دلیل ناامنی بی‌سابقه و اشغال آن توسط شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی، تقریبا هر روزه شاهد عملیات ترور است.

استان عدن از زمانی که نیروهای انصارالله و ارتش یمن از آن خارج شدند و تحت کنترل امارات و عربستان قرار گرفته، بشدت ناامن شده است و عربستان و دولت مستعفی هنوز نتوانسته‌اند، آشوب و ناامنی در جنوب یمن را کنترل کنند و مانع حضور عناصر القاعده در آن شوند.

پربیننده ترین خبرها