آغاز رزمایش دریایی مشترک مصر و آمریکا در دریای سرخ

آغاز رزمایش دریایی مشترک مصر و آمریکا در دریای سرخ
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 12:21

رزمایش دریایی مشترک مصر و آمریکا با عنوان «سلام عقاب ۲۰۱۸» با مشارکت یگانی از نیروهای ویژه دریایی دو کشور آغاز شد.

العالم - جهان

ارتش مصر اعلام کرد که رزمایش دریایی مشترک مصر و آمریکا تحت عنوان «سلام عقاب ۲۰۱۸» روز سه‌شنبه(دیروز) در آبهای دریای سرخ آغاز شد و به مدت چند روز ادامه خواهد داشت.

سرهنگ «تامر الرفاعی» سخنگوی نظامی مصر در صفحه فیس‌بوک خود با اعلام آغاز این رزمایش نوشت که این رزمایش در راستای استمرار طرح آموزش‌های مشترک نیروهای مسلح مصر با کشورهای دوست و برادر به منظور تقویت افق‌های همکاری نظامی و تبادل تجربیات آموزشی براساس جدیدترین تجهیزات جنگی برگزار می‌شود.

الرفاعی با اشاره به حضور نیروهایی از عربستان و امارات در رزمایش امسال، افزود که  اردن، پاکستان و کره جنوبی نیز به عنوان ناظر مشارکت دارند.

به گفته وی، در حاشیه این رزمایش همچنین جلسات سخنرانی در خصوص نحوه تعامل با مین‌ها و جاده‌های امن، شناسایی تجهیزات و دستگاه‌های جستجو و شناسایی مین‌ها و اجرای عملیات جستجو با استفاده از دستگاه‌های کنترل از راه دور، برگزار می‌شود.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، این رزمایش همچنین شامل اجرای تمرینات مشترک و آموزش در زمینه بازرسی کشتی‌های مشکوک و موضوعات مربوط به حمله به سواحل است.

این رزمایش در چارچوب حمایت از ارکان همکاری مشترک بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا، شناخت جدیدترین تجهیزات و شیوه‌های جنگ دریایی و استفاده مشترک از تجربیات نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش صورت می‌گیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها