سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم اظهارات ترامپ درباره ایران را نقض کرد!

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم اظهارات ترامپ درباره ایران را نقض کرد!
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 10:59

به دنبال ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای دیدار «بدون پیش شرط» با ایران، سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور هم برای تهران شرط و شروط گذاشت.

العالم - آمریکا

در ادامه اظهارنظرهای متناقض با سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای دیدار بدون پیش شرط با ایران، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم اظهارات «دونالد ترامپ» را نقض کرد.

«دونالد ترامپ» که از زمان آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود در حال فشار بر مردم ایران از یک سو و فشار بر کشورهای مختلف برای قطع روابط تجاری با ایران بوده، سه شنبه شب در کاخ سفید مدعی شد: «آماده‌ام بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا که در نشست خبری با نخست‌وزیر ایتالیا صحبت می‌کرد، باز هم تصریح کرد: «کشورها را به فشار علیه ایران تشویق می‌کنیم» 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، با وجود اظهارات ترامپ، «گَرت مارکوس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادعای «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» را نقض کرد و گفت رفع تحریم‌های ایران به «تغییرات ملموس و پایدار» مواضع جمهوری اسلامی بستگی دارد.

این مقام آمریکایی گفت: «آمریکا آماده اقدام برای پایان دادن به تحریم‌ها، برقراری مجدد روابط کامل دیپلماتیک و تجاری، دادن اجازه به ایران برای دسترسی به فناوری پیشرفته و ادغام مجدد اقتصاد ایران به نظام اقتصادی بین‌المللی است، اما این رفع تحریم‌ها فقط وقتی ممکن خواهد بود که در سیاست‌های تهران تغییرات ملموس و پایدار ایجاد شود. تا آز زمان و در صورتی که رژیم (ایران) مسیر و روش خود را تغییر ندهد، گزش تحریم‌ها شدیدتر خواهد شد».

شب گذشته «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم در اقدامی که بسیاری از کارشناسان آمریکایی آن را تلاش برای اصلاح موضع ترامپ تعبیر کردند، بلافاصله مصاحبه‌ای انجام داد و گفت هرچند از گفت‌وگو با ایران حمایت می‌کند، اما انجام چنین گفت‌وگویی به پیش‌شرط‌ هایی مانند تغییر رفتار در منطقه و توقف برنامه هسته‌ای بستگی دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها