آمارهای جالب از نتایج کنکور سراسری 97

آمارهای جالب از نتایج کنکور سراسری 97
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 17:27

اسامی نفرات برتر کنکور سراسری اعلام شد. بر این اساس پسرها گوی سبقت را از دخترها ربودند، همچنین تهرانی‌ها در برترین‌های علوم تجربی جایی ندارند.

العالم - ایران / علمی

24 از پسران و 12 نفر از دختران در میان 36 نفر برتر گروه آزمایشی قرار دارند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی ۸ نفر پسر و ۲ دختر، درگروه آزمایشی علوم انسانی ۵ پسر و ۵ دختر، در گروه آزمایشی هنر ۳ دختر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک دختر و ۲ پسر به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

نکته جالب برترین‌های امسال این است که در گروه آزمایشی علوم تجربی هیچ فردی از شهر تهران به عنوان نفر برتر انتخاب نشده است.

در گروه علوم تجربی یک نفر از قوچان، ۳ نفر از تبریز، یک نفر از تربت‌حیدریه، یک نفر از کرج یک نفر از ارومیه یک نفر از بیرجند و یک نفر از تالش به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

در گروه علوم ریاضی ۴ نفر از تهران، ۲ نفر از بندرعباس و از شهرکرد، بابلسر، قم و یزد هر کدام یک نفر اول شدند.

همچنین از گروه انسانی ۶ نفر از تهران و بقیه از شهرهای ساری، کاشان، کامیاران و اصفهان هستند.

از گروه آزمایشی هنر ۲ نفر از تهران و یک نفر از اصفهان هستند.

 در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک نفر از تربت حیدریه، یک نفر از سمنان و یک نفر از کرج به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

تمام کنکوری‌های 97 مجاز به انتخاب رشته شدند

 ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۹۷ تعداد ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است، از این تعداد ۱۷۴ هزار و ۹۵۸ نفر در گروه علوم تجربی پذیرفته می‌شوند که از این میان ۱۲۰ هزار و ۳۸۷ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی، ۵۴ هزار و ۵۷۱ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی و ۴۵ هزار و ۱۹۸ نفر در دوره روزانه پذیرفته می‌شوند.

براساس این گزارش، در گروه علوم انسانی تعداد ۳۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر پذیرفته می شوند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۴۶۷ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند. در این گروه ۲۵۰ هزار و ۷۳۴ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۷ هزار و ۴۲۰ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی دانشجو می شوند.

همچنین؛ ۲۳۶ هزار و ۲۲۳ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند و سایر افراد در سایر دوره ها. همچنین از این تعداد ۱۷۶ هزار و ۴۸۶ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۹ هزار و ۷۳۷ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

در گروه هنر ۱۹ هزار و ۲۶۴ نفر پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۸۹ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند. همچنین ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۸۶۶ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه هنر دانشجو می‌شوند.

براساس این گزارش، ۲۴ هزار و ۲۳۵ نفر در گروه زبان های خارجی پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۴ هزار و ۶ نفر در دوره روزانه و سایر افراد در سایر گروه ها پذیرفته می‌شوند. از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۷۰ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۳۶۵ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه زبان های خارجی دانشجو می شوند.

پربیننده ترین خبرها