ریاض کمبود تولید نفت ایران را جبران نخواهد کرد

ریاض کمبود تولید نفت ایران را جبران نخواهد کرد
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 17:59

نماینده ایران در اوپک اعلام کرد آمریکا اشتباه می کند اگر فکر کند عربستان سعودی کسری عرضه نفت ناشی از اعمال تحریم های واشنگتن علیه تهران را جبران خواهند کرد.

العالم - ایران / سیاسی

به نقل از خبرگزاری رویترز -- نماینده تهران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز سه شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشتباه می کند اگر فکر کند که عربستان سعودی و دیگر کشورهای تولید کننده نفت کسری عرضه نفت ناشی از اعمال تحریم های واشنگتن علیه تهران را جبران خواهند کرد. 

حسین کاظم پور به رویترز گفت " به نظر می رسد ترامپ اسیر عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان نفت شده است که می گویند می توانند صادرات نفت ایران را با دو و نیم میلیون بشکه در روز افزایش، جبران کنند و این امر ترامپ را برآن داشته است این تدابیر را علیه ایران اعمال کند. "وی افزود " از این پس، روسیه و آنها نفت بیشتری را گرانتر می فروشند. " 

کاظم پور گفت دونالد ترامپ امیدوار است با متقاعد کردن اعضای اوپک برای افزایش سطح تولید خود از بالا بردن بهای نفت خام جلوگیری کند. اما این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت مگر آنکه آمریکا خرید نفت ایران را از تحریم ها معاف کند. 

نماینده تهران در اوپک افزود "کشورهای تولید کننده نفت همچنین از آمریکا می خواهند از ذخایر راهبردی خود استفاده کند. این امر نیز به افزایش قیمت نفت منجر می شود. اعطای معافیت از طرف آمریکا به مشتریان نفت ما به رفتار بلوف زنها (سعودی ها و دیگر تولیدکنندگان) بستگی دارد و اگر آنها موافقت نکنند این امر بازهم قیمت نفت را افزایش خواهد داد. "

پربیننده ترین خبرها