دختر جانبازی که خبرساز شد

دختر جانبازی که خبرساز شد
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 18:17

نفر اول کنکور انسانی امسال کشور، دختر خانمی است که دختر جانباز بودن، بی‌سهمیه بودن و حجاب او مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته است.

العالم - ایران / علمی

حسین دهباشی،‌ از فعالان رسانه، چند روز قبل در یک توییت نوشته بود: 

بدن دوست‌ام که خودش برادر شهید بود، پر از ترکش است. تکه‌ای از جمجمه‌اش را حتی مصنوعی گذاشتند. بعدا فهمید شیمیایی هم شده و بیماری خونی گرفت. اوایل پزشکان مخالف ازدواج و بعد فرزندآوری‌اش بودند، نمی‌دانی چقدر درد کشید! امروز دخترش(بدون سهمیه) رتبه اول کنکور شد. نوشتم که شما هم شاد شوید!

بیشتر بخوانید مصاحبه خواندنی با نفرات برتر آزمون سراسری + تصاویر

بعد از استقبال از این توییت در شبکه‌های اجتماعی همچنین مشخص شد که این دختر، خانم «فاطمه ملکی» نفر اول کنکور انسانی بوده است.

جالب آنکه قبل از انتشار توییت دهباشی درباره بی‌سهمیه بودن و فرزند جانباز بودن خانم ملکی، حجاب او بود که با عنوان «حجاب نفر اول کنکور انسانی» در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

خانم ملکی همچنین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفته است: در طول مدتی که برای موفقیت در کنکور سراسری تلاش می‌کردم دعا هم می‌کردم و از خداوند می‌خواستم ابتدا نتیجه‌ای که به صلاحم است را برایم رقم بزند و دوم اینکه نتیجه‌ای باشد که آن را دوست داشته باشم.

ملکی درباره علت گرایشش به رشته روانشناسی نیز می‌گوید: پیش از این مطالعاتی داشتم که باعث شد به رشته روانشناسی علاقه‌مند شوم و واقعاً برایم مهم است که بتوانم به افراد مختلف کمک کنم تا حال خوب و زندگی بهتری را تجربه کنند و این بسیار برایم ارزشمند است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها