ترامپ از کیم به دلیل بازگرداندن بقایای نظامیان آمریکایی تشکر کرد

ترامپ از کیم به دلیل بازگرداندن بقایای نظامیان آمریکایی تشکر کرد
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 11:09

رئیس جمهور آمریکا در توییتی خطاب به رهبر کره شمالی ضمن تشکر از اقدام وی برای ارسال بقایای اجساد نظامیان آمریکایی اظهار امیدواری کرد به زودی رهبر کره شمالی را ببینید.

العالم - آمریکا

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توییتی خطاب به «کیم جونگ اون» رهبر کرهه شمالی نوشت که از او به دلیل عمل به وعده‌ای که داده بود و شروع فرآیند ارسال بقایای سربازان آمریکایی جنگ کره تشکر می‌کند.

ترامپ در این توییت با تشکر از کیم بابت آغاز روند ارسال بقایای نظامیان آمریکایی، نوشته است: «به هیچ وجه از اینکه شما این اقدام همراه با محبت را انجام داده‌ید، متعجب نیستم. همچنین از شما باید نامه فوق‌العاده‌ای که نوشته‌اید، ممنونم.»

او که اولین رئیس‌جمهور آمریکاست که با رهبر کره شمالی دیدار داشته، در پایان نوشته است: «منتظر دیدار شما به زودی هستم».

دونالد ترامپ و کیم در ماه ژوئن برای اولین بار در سنگاپور دیدار و توافقی را به امضا رساندند که یکی از موارد آن بازگردانی بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره بود.

در آن نشست، طرفین سندی را امضا کردند که هدف نهایی آن «اتمی‌زدایی از شبه جزیره کره» و نهایتا عادی‌سازی روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ اعلام شده است. بعد از این دیدار، ترامپ اعلام کرد که تصمیم گرفته رزمایش‌های مشترک نظامی با کره جنوبی را فعلا متوقف کند. با این وجود، تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی همچنان بدون تغییر، ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها