برنامه هسته ای ایران و تنش میان آمریکا و اسرائیل

برنامه هسته ای ایران و تنش میان آمریکا و اسرائیل
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 07:14

العالم - موضع واشنگتن در مقابل رويکرد رئيس کابينه صهيونيستي و وزير جنگ اين رژيم در خصوص اقدامي نظامي عليه ايران، راهبردهاي مشترک آمريکا و اسرائيل را در منطقه دچار تضاد کرده است.

به گزارش شبکه العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون اسرائیل در این خصوص مدعی شد : رئیس کابینه اسرائیل همواره تعامل با برنامه هسته ای ایران را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات بنیامین نتانیاهو در انتقاد از عملکرد جامعه بین المللی را در قبال برنامه هسته ای ایران پخش کرد  که در آن گفت: جامعه بین المللی هیچ خط قرمزی را در قبال روند برنامه هسته ای ایران مشخص نکرده و تا زمانی که تهران با این خطوط قرمز روبرو نشود به فعالیتهای هسته ای خود ادامه می دهد.

وی اظهارداشت : ایران با برخورد قاطع جامعه بین المللی در زمینه برنامه هسته ای مواجه نشده است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا با اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه "حمله به سازه های هسته ای ایران برنامه هسته ای تهران را مختل نمی کند" مطالبات آتشین مسؤولان رژیم اسرائیل را برای اقدام نظامی علیه این کشور، خنثی کرد.

"گلعاد اردن" وزیر محیط زیست اسرائیل در خصوص سخنان دمپسی تصریح کرد: اظهارات رئیس ستاد ارتش آمریکا و سخنگوی کاخ سفید با روابط امنیتی مستحکم میان واشنگتن و تل آویوو همکاریهای دو جانبه آنها در زمینه های امنیتی و راهبردی منافات دارد.

گزارشگر اسرائیلی گفت: جریان اپوزیسیون از تنش ایجاد شده میان آمریکا و اسرائیل در خصوص برنامه هسته ای ایران نگران است.

تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات "نحمان شای" نماینده حزب کادیما در کنست اسرائیل را در این زمینه پخش کرد.

شای گفت: روابط آمریکا و اسرائیل دچار بحران شده است.این بحران ابعاد گسترده روابط راهبردی قدس و واشنگتن را تحت تاثیر قرار می دهد.

آمریکا از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در دستیابی به سلاح هسته ای و تولید و تقویت زرادخانه اتمی این کشور به شمار می رود که طی دهه های گذشته به دور از چشم آژانس بین المللی انرژی هسته ای دنبال شده است.

پربیننده ترین خبرها